בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סדר חדש

לפניכם מדור חדש, ובו תלמידיו ותלמידותיו של הרב יצחק גינזבורג מספרים על התקרבותם לרב, הקשר שלהם עמו, ועל פעילותם בשטח לקירוב הגאולה.

  • ט"ו אלול תשע"ד - 04:26 10/09/2014
גודל: א א א
הרשם לעדכונים מהבלוג שלי

רצינו לפתוח את מדור הסיפורים הזה דווקא בשיר שנולד בעקבות פגישה שהייתה לרב יצחק גינזבורג ותלמידיו עם כמה מחברי מערכת "אדרבה - קולות מעולם התשובה", פגישה שהתקיימה לפני מספר שנים בביתו של הרב בכפר חב"ד.

בפתיחת הפגישה הרב דיבר על מבנה נפלא שגילה לפני למעלה משלושים שנה, המסדר את שלוש הבהמות הטהורות - שור, שה כשבים ושה עזים - כנגד כתר, חכמה ובינה, והסביר, בין השאר, שמשמעות השור הנמצא בכתר היא בשורה חדשה. לאחר מכן הקביל את שבע החיות הטהורות לשבע הספירות התחתונות והקביל אליהן את שבעת חלקי היהדות.

לאחר מכן אמר:

"כל מה שאמרנו הוא רק כדי להגיע לנקודה הזו: או שיש תורה חדשה או ש'חבל על הזמן'. אם אין תורה חדשה, אם אין שור, אז אין כלום. שכל אחד ימשיך להיות מתוסכל מכל בעיותיו, לבריאות עד מאה ועשרים. אם אין את הבשורה, אין כלום".

מישהו טען: "אבל אין את הבשורה!", והרב ענה:

"הבשורה היא שבאמת כולם יחד. לא שאתה צריך להיות ברסלבר או להיות משהו אחר, אלא יש משהו שמאחד את כולם".

שאל הרב יהודה גרינוולד: "מהו הדבר שמאחד את כולם?", והרב השיב:

"אחד מסימני הגאולה הוא "ונבאו בניכם ובנותיכם". צריך שה' ישפוך עלינו איזו רוח חדשה, תורה חדשה", והמשיך:

"העיתון מאד נחמד, 'אדרבה - קולות מעולם התשובה'. יותר מזה אין מה לומר. הנקודה היא אדרבה=רבי. ראיתי, לפי תורה של רבי נחמן בליקוטי מוהר"ן, ש"קולות מעולם התשובה" ראשי תיבות קמה, שאצל רבי נחמן נקרא "שם העמדת המלך", "והנה קמה אלומתי וגם נצבה". את העובדה שזה שם קדוש לומדים מהפסוק בדניאל "מהקם מלכין", שה' מעמיד מלכים, ולכן אומרים שזה שם של העמדת המלך. אם יש באמת קולות מעולם התשובה, מה שצריך לצאת מהם הוא השם קמה – קולות של העמדת מלך, ו'אדרבה' זה 'רבי', ואז כבר פותר את הבעיה".

"כתוב שמשיח בא לאתבא צדיקיא בתיובתא. להחזיר את כולם בתשובה, כולל ובעיקר מי שחושב שהוא צדיק - הוא בודאי צריך לעשות תשובה. ידוע שבעל התניא רצה לקרוא לחסידים 'בעלי תשובה'. הוא הראשון שיזם את 'תנועת התשובה'. למה לא עשה זאת? הוא הסביר זאת כך: 'אם הייתי קורא לעצמנו בעלי תשובה, הליטאים היו מבינים שאני מתכוון שהם רשעים, למרות שכוונתי הפוכה, שהם צדיקים ואנחנו בעלי תשובה'. כך הסביר האדמו"ר הזקן".

"מכאן מובן שתנועת התשובה היא משהו ישן. מה זו תורה חדשה? רבי אייזיק, גדול המשכילים בחב"ד, אמר שלפני הגאולה צריך 'סדר חדש', עוד פעם בעל שם טוב, המגיד ואדמו"ר הזקן. זה מתחיל מהבעל שם טוב. אם אין עוד פעם בעל שם טוב אז אין גאולה. זה אדרבה, שצריך להיות בעל שם טוב חדש! בלי זה, חבל על הזמן. זה הכל. לחיים, לחיים".

אחד מתלמידי הרב, שהיה שותף בארגון הפגישה המיוחדת, התפעל מאוד מדברי הרב והבין את הרמז שאורו כאור החמה. כמה ימים לאחר מכן זכה אותו תלמיד לראות את הרב נותן בביתו בכפר שיעור קצר על פרשת השבוע בפני מסרטת וידיאו. וכך נולד לו השיר הבא:

הבעל שם טוב החדש

הַבַּעַל שֵׁם טוֹב הֶחָדָשׁ

מִתְיַשֵּׁב כְּנֶגֶד מַצְלֵמָה,

מִתְבּוֹנֵן בַּעֲדָשָׁה כֵּהָה.

פָּנָיו בּוֹהֲקוֹת,

עֵינָיו עֲמֻקּוֹת,

נוֹגְעוֹת בְּנֶפֶשׁ תְּמֵהָה.

מִלִּים שֶׁל אוֹר

נִקְלָטוֹת בַּמַּכְשִׁירִים,

הוֹפְכוֹת לִתְמוּנָה וּצְלִילִים,

מִסָּבִיב רוֹחֲשִׁים

צְלָלִים יְגֵעִים,

הֶבֶל, הֶבְלֵי הֲבָלִים.

מִסְפָּר תַּלְמִידִים

שֶׁנּוֹלְדוּ לְתוֹךְ בֹּקֶר

עָמוּס בִּטְלָלִים,

מְחַפְּשִׂים לִלְכֹּד

אֶת מַבָּטוֹ הַמְּמֻקָּד

שֶׁל אִישׁ הַפְּלָאִים.

מִבַּחוּץ עָלִים

מִתְכַּרְבְלִים בְּחַלּוֹנוֹת,

וּמִבִּפְנִים קֵץ הַיָּמִים,

חָכְמַת אֱלֹקִים גּוֹעֶשֶׁת

בְּצֵרוּפֵי אוֹתִיּוֹת

בְּתוֹךְ נוֹף הֶעָלִים.

טִפַּת אוֹר אֵינְסוֹף

מְחַלְחֶלֶת בְּלִבּוֹ

שֶׁל עוֹלָם הַהֲבָלִים.

ובכן, מה הרעיון של המדור 'אור חדש'?

הכוונה העיקרית אינה לספר סיפורי צדיקים בעלמא, אף שזו מטרה נכבדה בפני עצמה, אלא בעיקר לנסות לספר לאחינו ורעינו, שלא צריך לחכות באפס מעשה בימים טרופים אלה, ימים של מבוכה מכל הבחינות, ימים של העדר מנהיגות רוחנית, של אפס עצור ועזוב, אלא אפשר להושיט יד לגאולה ואפילו לטעום ממנה מלוא לוגמיו, אפשר כבר היום לחוש את הפסוק "אור חדש על ציון תאיר ונזכה כולנו במהרה לאורו".

ולכן מתבקש כל תלמיד ומקורב, כל תלמידה ומקורבת של הרב יצחק לזכות את הרבים בסיפור התקרבותו לרב ולתורתו, ובסיפורי הפעילות הטובה שזכה לה בהשראת הרב. כל סיפור נוסף של קשר מאלף עם הרב יתקבל בברכה - מעשה טוב, אמרה מיוחדת, איזו גימטריה משיבת נפש, איזה דיבור של הרב בשיעור שנתן כיוון לחיים, אחד המרבה ואחד הממעיט. במקרה הצורך ניתן לספר בעילום שם.

הקדוש ברוך הוא הסתיר את עצמו החל מבריאת עולמו, כפי שנאמר "אכן אתה א-ל מסתתר", ולכן נטייתם הטבעית של הצדיקים ההולכים בדרכו היא להצטנע, כמו משה רבינו שממש ברח מהנהגת העם או יונה הנביא שברח ממשימת נבואתו, וכך כל הצדיקים מימות עולם. ואילו תפקיד תלמידיהם הוא הפוך - לגלות את הצדיק ואת תורתו בטוב טעם ודעת. מי שיכול לכתוב ספרים שיכתוב, מי שיכול להעביר שיעורים שיעביר, מי שיכול לארגן פעילות שיארגן, ומעתה - מי שיכול לספר סיפור שיספר!...

אתם מוזמנים לכתוב לדוא"ל: [email protected]

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד