בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צריך לטפס למעלה

שני סיפורים קצרצרים על שתי אמרות של הרב גינזבורג, שהולידו נס קצר מועד ותובנות לטווח רחוק

  • כ"ט כסלו תשע"ה - 13:53 21/12/2014
גודל: א א א
הרשם לעדכונים מהבלוג שלי

פעם, כאשר התגוררנו ברחובות, הגעתי עם אשתי לרב גינזבורג כדי להתייעץ עמו על נושאים שעמדו על הפרק בחיינו. נכנסנו לסלון ביתו של הרב וחיכינו. הסתכלתי על הספרים בספרייתו ועיני צדה ספר שהיה במדף הגבוה ביותר. בעזות דקדושה לקחתי את הכיסא שעליו ישבתי וטיפסתי עליו, ובשנייה שבה שלפתי את הספר לפתע נכנס הרב...

הייתי במבוכה ואילו הרב חייך ואמר:

"לפעמים בשביל לפתור בעיה צריך לטפס למעלה".

זה היה ווארט נחמד. ישבנו עם הרב במשך זמן מה והתייעצנו עמו, ולאחר מכן חזרנו לרחובות.

הגענו לביתנו בשעה די מאוחרת, ואז, כאשר הגענו לדלת הכניסה בקומה הרביעית והאחרונה, נוכחנו לצערנו כי המפתח לא נמצא אצלנו. לא היה אף אחד בבית ולא ידענו מה לעשות. חשבתי להתקשר לפורץ דלתות. התקשרתי לטלפון שנתן לי השכן, אבל הפורץ היה במקום מרוחק בצפון הארץ. נותרתי אובד עצות.

לפתע נזכרתי במשפט שאמר הרב לפני כן: "לפעמים בשביל לפתור בעיה צריך לטפס למעלה".

נזכרתי שאפשר לטפס לגג הבניין עם סולם שנמצא בחדר מדרגות ומשם לקפוץ למרפסת הבית. זה לא היה פשוט לקפוץ, בטח לא לאדם מעל גיל ארבעים שאינו רזה במיוחד. ירדתי למטה והגעתי לבית כנסת חב"ד שהיה סמוך ושאלתי נער חבדניק בשם שמוליק אם יהיה מוכן לעשות זאת. הוא לא היסס, עלה איתי לקומה הרביעית, טיפס עם הסולם לגג וקפץ למרפסת, חיש קל מצא את המפתח הרזרבי שהיה בתוך הבית ופתח לנו את הדלת לרווחה...

זה מה שקורה

פעם, כאשר עבדתי אצל הרב בכפר חב"ד, היה איזה עניין פרסונלי על הפרק. העניין העסיק אותי, וחשתי שאני חייב להביע את דעתי בפני הרב. פגשתי את הרב בשביל הצר מחוץ לביתו ואמרתי לו כי אני מעדיף שיהיה כך ולא אחרת. הוא חייך ואמר לי:

"אין שום בעיה, זה מה שקורה...", והמשיך בדרכו לביתו.

נדהמתי איך יהודי, שאין לשער את חכמתו, מתבטל בטבעיות למה שקורה במציאות, בלי פוליטיקות ואינטריגות ומשחקי כוחות, פשוט "זה מה שקורה" ותו לא.

זה אמנם סיפור פשוט, אבל הוא לימד אותי היטב, שכל חכמתו האינסופית של הרב נשענת על תמימות וקבלת המציאות שאין כדוגמתה. וקל וחומר למי שרחוק לגמרי מחכמתו שעליו לנהוג כך.

˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜
סיפור זה הוא חלק מספר הולך ומתרקם בשם "אור חדש" שייצא בעזרת השם בהוצאת "גל עיני".
כל מי שמוכן לתרום להוצאת הספר סך אלף ש"ח או כפולותיו יזכה, כגודל תרומתו, להקדשה בספר, והעיקר – יזכה להיות שותף בספר המציג לראשונה את הרב יצחק גינזבורג שליט"א ומפעלו באור חדש ואמיתי. לתרומות צרו קשר: orchozer@gmail.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד