בע"ה ב' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

העליון קיבל הערר: האחים טויטו יישארו במעצר

הנאשמים בהצתת בית הספר 'הדו-לשוני' יישארו במעצר עד לתום ההליכים. "החלטה שגויה שיוצרת תחושת אפליה וחוסר איזון"

  • מערכת הקול-היהודי
  • י"ד שבט תשע"ה - 09:33 03/02/2015
גודל: א א א
האחים טויטו (מתוך המודעה)
האחים טויטו (מתוך המודעה)

שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, קיבל את הערר שהגישה פרקליטות המדינה והורה לעצור עד לתום ההליכים את שני האחים הנאשמים בהצתת בית הספר הדו-לשוני בירושלים.

לאחר ששופט בית המשפט המחוזי רם וינוגרד שיחרר את השניים, שלמה ונחמן טיוטו, למעצר בית בבית דודיהם בדרום הארץ, הפך בית המשפט העליון את ההחלטה, זאת לאור העובדה ששירות המבחן לא המליץ על החלופה הספציפית שהוצעה. יחד עם זאת, השופט הדגיש כי אין בכוונתו להטיל מסמרות ולפסוק בטענה של המדינה כי שום חלופת מעצר לא תתאים בעניינם, ולמעשה החלטתו מתייחסת אך ורק להצעת החלופה הספציפית אותה שלל שירות המבחן.

קודם לדיון פורסם, כי אחד האחים ניסה לשים קץ לחייו לאור התעללות הסוהרים.

"במהלך הדיון בבית המשפט העליון הצגנו לשופט פוגלמן מקרים בהם גם חרף המלצות שירות המבחן הורה בית המשפט העליון על שחרור בחלופת מעצר", אמרו הבוקר (שלישי) עו"ד איתמר בן גביר ואביחי חג'בי שייצגו את האחים טויטו. "כך לדוגמה השופט ג'ובראן שלח צעיר ערבי שיידה בקבוקי תבערה למעצר בית למרות ששירות המבחן התנגד לאותה חלופה".

עו"ד בן גביר מוסיף ואומר, כי "תמוה בעיני שהשופט פוגלמן, שגם הוא עצמו שחרר למעצרי בית אנסים, עושי מעשי סדום וחשודים בירי, התייחס בהחלטתו לעניין חומרת העבירה. אם בית המשפט העליון מרשה לעצמו לשחרר רוצחים, אנסים, סוחרי סמים, כל אלה תחת הקביעה כי מעצר אינו העונש, נראה לי שהחלטת בית המשפט לא רק שגויה אלא גם יוצרת תחושה של אפליה וחוסר איזון".

יחד עם זאת הודיעו עורכי הדין כי כבר בשבועות הקרובים בכוונתם להגיש הצעה לחלופה אחרת במקום אחר, בעניין האחים טויטו.

הכתבה בשיתוף יח"צ

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד