בע"ה ב' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ויכוח סוער בדיון בג"ץ: "מסתננים, צאו מכאן"

שופטי בג"ץ דנו היום (ג') שוב בנוסח "המתוקן" של החוק למניעת הסתננות. במהלך ההפסקה התפתח ויכוח בין תושבי דרום תל אביב למסתננים

  • י"ד שבט תשע"ה - 20:14 03/02/2015
גודל: א א א
מסתננים בדרום תל אביב. ארכיון (מאי גולן)
מסתננים בדרום תל אביב. ארכיון (מאי גולן)

בבית המשפט העליון דנו היום (שלישי) שופטי בג"ץ בפעם השלישית בעתירה המתנגדת לחוק למניעת ההסתננות שתוקן בעקבות החלטת בג"ץ ואף עבר את הקריאות הנדרשות בכנסת.

כ-30 תושבים מדרום תל אביב התייצבו אף הם בבית המשפט ובהפסקה שהייתה בדיון, התנהל ויכוח סוער בין התושבים למסתננים, והוא נגמר כשהמאבטחים התערבו.

"אנחנו פוחדים על הילדים שלנו", אמרה תושבת תל אביב והוסיפה כי היא וחברותיה פוחדות לצאת בלילה מהבית. "עד היום אנחנו נלחמים על עצם קיומנו – תילחמו על המדינה שלכם, יש לכם ממשלה לא בסדר – תילחמו בה", קראה לעברם אחרת. "אין לי יותר שכנים ישראלים. הכול הפך לאפריקה", אמרה תושבת שכונת נווה שאנן."תצאו מכאן".

בשונה מהנוסח הקודם של החוק בו נדרשו המסתננים להרשם שלוש פעמים ביום במתקן השהיה בחולות שבנגב, בנוסח "המתוקן" הם ייאלצו לעשות זאת פעם אחת ביום בלבד. כמו כן, על פי הנוסח החדש, כל אפריקאי שיסתנן לישראל, ישהיה במתקן הסגור במשך שלושה חודשים ואז יעבור למתקן הפתוח לתקופה שלא תעלה על עשרים חודשים בלבד.

"בית המשפט יידרש להכריע היום בסוגיה הרת גורל", אמר לפני הדיון עו"ד גיא צברי מהמרכז למדיניות הגירה ישראלית, המייצג את תושבי דרום תל אביב הדורשים שלא לדחות את החוק פעם נוספת. "האם להכיל את השתקעותם של רבבות המסתננים כעובדה מוגמרת על אף ההשלכות, או לכבד את רצון הרוב להרחיק מישראל מסיגי גבול".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד