בע"ה ג' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סרבו להעסיק ערבי מטעמי כשרות - ויפצו

רשות המסעדות סרבה להעסיק ערבי מטעמי כשרות - בית המשפט חייב לפצות בגין 'גזענות'. מדובר בתובע סדרתי על רקע 'הפלייה בתעסוקה'

  • אברהם שפירא
  • כ"ה תמוז תשע"ה - 13:15 12/07/2015
גודל: א א א
בית הדין לעבודה (הרשות השופטת)
בית הדין לעבודה (הרשות השופטת)

בית הדין לעבודה בתל אביב פסק לחובת רשת המסעדות "קפה-קפה" פיצויים בסך 30,000 שקלים אותם מחויבת הרשת לשלם לערבי שטען כי ברשת סרבו להעסיקו במלצרות בשל היותו ערבי.

התובע הגיע אל סניף בית הקפה וביקש להתקבל לעבודה כמלצר ואף התקבל להתלמדות. לקראת סוף המשמרת שאל מנהל המשמרת את התובע למוצאו. משהשיב התובע כי הוא ערבי, ענה לו מנהל המשמרת כי המסעדה כשרה ולכן אינו יכול להעסיק את התובע כמלצר.

יש לציין כי מדובר בתובע סדרתי אשר תבע פעמים רבות על "אפלייה" על רקע מוצאו הערבי. על אף עובדה זו, החליטה השופטת לקבל את תביעתו וכאמור חייבה את הרשת בתשלום הפיצויים ובנוסף 5,000 שקלים הוצאות משפט.

עו"ד ציונה קניג-יאיר מהנציבות הראשית אמרה כי "מדובר בפסק דין מאוד חשוב עקרונית ומעשית. למרות שהתופעה החמורה של אפליית האוכלוסייה הערבית קיימת בשוק העבודה היא אינה זוכה לביטוי מספק בפסיקות בית הדין לעבודה. מכאן חשיבותו הרבה של פסק הדין שמעביר מסר ברור לעובדים המופלים, לפיו, דלתות בית הדין לעבודה פתוחות בפני כל אחד ואחת מהם".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 21 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד