בע"ה ב' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"חוק בזיוני שלא יעצור את המסתננים"

בעקבות החלטת בג"ץ בנוגע לחוק המסתננים, תושבי דרום ת"א מתוסכלים. "מרים נאור, בואי לכאן לתת חמלה לנשים שנאנסו, לגברים שהוכו ולמשפחות השכולות"

  • כ"ז אב תשע"ה - 19:00 12/08/2015
גודל: א א א
הפגנה בתל אביב (ארכיון)
הפגנה בתל אביב (ארכיון)

תושבי דרום תל אביב עדין לא שקטים ומתוסכלים מהחלטת שופטי בג"ץ אמש (ג') שדחו את חלקו של חוק המסתננים שקבע כי מסתננים חדשים יכלאו ל-20 חודשים.

"שוב בית המשפט בחר להתערב בחוק שחוקקה הכנסת למניעת הסתננות ושוב אותו בית המשפט שמנותק לחלוטין מהמציאות הקשה של תושבי דרום ת״א, אילת, ערד, אשקלון, אשדוד ועוד - גוזר גזר דין של חיי סבל וגיהינום לתושבים שלא חטאו מעולם", אמרה מאי גולן, פעילה חברתית בנושא בעיית המסתננים בדרום תל אביב.

"אזרחי מדינת ישראל לא בחרו בשופטי בג״צ אלא בכנסת ישראל בכדי שתגן עליהם, אך עדיין 9 שופטים מחליטים להוריד עוד 10 חודשים מסך החודשים שביקשה מדינת ישראל שבהם ישהו המסתננים במתקני שנייה ובעצם משאירים גדר פיזית, ללא גדר חוקית חזקה מאחוריה, שכבר הוכיחה שלא עומדת בפרץ המסתננים שעוד יתחדש אל מול חוק בזיוני שכזה שלא יעצור אף מסתנן מלהגיע ולהשתקע במדינת ישראל".

"החלטה כזאת מורידה את המוטיבציה של המסתננים לחזור לארצותיהם שכן אפילו במתקני השהייה הם מקבלים את כל העולה על רוחם. אני הייתי מציעה לכבוד השוטפת מרים נאור שאמרה את המשפט "כאזרחית הייתה שמחה לראות את מדינתה עם יותר חמלה" - להגיע למדינת דרום תל אביב ולתת מעט חמלה לנשים שנאנסו, לגברים שהוכו, ולמשפחות שיקיריהם נרצחו. גם שם התושבים מנסים לשבור שבר ללא הצלחה בגלל אותו ניתוק מעמדות אליטיסטי".

גולן הוסיפה ואמרה, כי "כרגע אין מנוס מלחוקק חוק עוקף בג״צ שיציל את תושבי השכונות מכיבוש מוחלט של המסתננים והצפה מחודשת של מסתננים אפריקאים בגבולותיה של מדינת ישראל".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד