בע"ה א' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נדחתה ההצבעה על חוק העמותות

החוק שעודן על ידי נתניהו ככל הנראה לא יזכה לתמיכתם של חלק מחברי הקואליציה, זאת בעקבות פינוי הבתים בחברון. עם זאת, ייתכן שליברמן ימלא את החסר

  • ט"ז שבט תשע"ו - 12:47 26/01/2016
גודל: א א א
הכנסת (קובי גדעון לעמ)
הכנסת (קובי גדעון לעמ)

'חוק העמותות' המכונה גם 'חוק השקיפות' אמור היה לעלות אתמל להצבעה בכנסת. אולם ההצבעה נדחתה לשבוע הבא בעקבות מזג האויר. על פי החוק עמותות תחוייבנה לציין בפרסומיהן מימון של ממשלות זרות, במקרה בו רוב תרומות הארגון מגיעות מגורמים שכאלו.

החוק הוצע על ידי חברת הכנסת איילת שקד אך שונה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו החליט לבטל את הסעיף בחוק הקובע כי נציגי העמותות יאלצו לשאת תגים המציינים את השתיכותם לעמותה הממומנת בידי גוף זר. לטענתו נתניהו השינויים ישוו את החוק לחוקים מקבילים במדינות אחרות.

כאמור, בעקבות החשש מסגירת צירים בירושלים, החליטה אתמול הכנסת לדחות ההצבעה על החוק לשבוע הבא. ההחלטה התקבלה בעקבות המלצתו של קצין הכנסת לאחר התיעצות עם עם המשטרה ועיריית ירושלים.

יש לציין כי בעקבות החלטת המדינה על פינוי הבתים היהודים בחברון בשבוע שעבר, עוד לא ברור אם החוק אכן יעבור בכנסת, גם בשבוע הבא. חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), אורן חזן (ליכוד) ואיוב קרא (ליכוד), הודיעו כי הם אינם מתכוונים להצביע עם הממשלה כל עוד לא יאוכלסו הבתים בחברון. עם זאת יתכן כי סיעת ישראל ביתינו בראשות אביגדור ליברמן תחליט לשתף פעולה עם החוק ולאפשר בכך את העברתו.

חבר הכנסת סמוטריץ' כתב היום בדף הפייסבוק שלו "בדקתי. אין שום מניעה לאשר כבר היום את שיבת המתיישבים לבתים שנרכשו על ידם כדת וכדין בחברון. הם מחוץ לבית אני מחוץ למליאה". אתמול חברי הכנסת חזן וסמוטריץ מימשו את איומם, ועל אף שנכחו במשכן הכנסת נעדרו ממהצבעות. הצעת אי אמון של האופוזיציה נדחתה על חודו של קול ברוב של 50 מול 49.

צילום מסך מתוך דוח בצלם שצולם באתר גיידסטאר

| גם חוק המישוש נדחה

בתוך כך, גם ההצבעה על חוק המישוש שהייתה אמורה להיערך אתמול נדחתה על ידי יו"ר ועדת הכנסת דוד ביטן (ליכוד), שסרב לפטור את החוק מחובת הנחה. לדבריו מאחר והחוק נמצא בדיונים כבר שלושה חדשים, הוא לא רואה צורך בהליך מקוצר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד