בע"ה ב' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אושר קיצור זמן הכליאה של מסתננים

מליאת הכנסת אישרה צמצום כליאת מסתננים ל-12 חודשים. סטודנטים למען דרום תל אביב - "הצעת חוק מינימאלית, לא מספקת ולצערנו כנראה לא יעילה"

  • כ"ד שבט תשע"ו - 16:39 03/02/2016
גודל: א א א
מסתנן שנעצר בדרום תל אביב, אילוסטרציה (דובר המשטרה)
מסתנן שנעצר בדרום תל אביב, אילוסטרציה (דובר המשטרה)

מליאת הכנסת אישרה השבוע בקריאה ראשונה את הצעת חוק למניעת הסתננות התשע"ו. על פי ההצעה, אורך מעצרו של מסתנן במרכז שהייה חולות, לא יעלה על 12 חודשים. ההחלטה מתקנת את ההצעה הקודמת שעמדה על אורך מקסימלי של עשרים חודשים, מאחר וזו נפסלה על ידי בית המשפט העליון.

בדברי ההסבר להצעה נכתב, כי בג"ץ פסל את החוק הקודם בטענה שהו לא חוקתי "בשל פגיעתו הקשה והבלתי מידתית בזכות החוקתית לחירות ולכבוד". בעקבות פסיקת בג"ץ פנתה הממשלה לגבש חלופה שתשמש אותה להתמודדות אפקטיבית עם תופעת ההסתננות והשלכותיה.

חברי הכנסת משמאל, התנגדו גם לתיקון הנוכחי. לדברי חברת הכנסת זהבה גלאון (מרץ), "החוק הזה הוא חרפה. את מתקן חולות צריך לסגור. אתם מדברים על המצב בדרום תל אביב ומי אחראי על המצב שם אם לא הממשלה שרצתה לשסות אוכלוסייה באוכלוסייה. החוק הזה הוא פשע הומניטרי וחרפה מוסרית".

בתגובה לדברים אמר חבר הכנסת דוד ביטון, "מספיק עם הצדקנות הזו, אנחנו לא נגד פליטים אבל הגיע הזמן לטפל בבעיה. אנחנו צריכים לפתור את הבעיה של תושבי דרום תל אביב". 20 ח"כים תמכו ו-12 התנגדו להצעה שתועבר כעת להמשך טיפול בוועדת הפנים.

בתנועת סטודנטים למען דרום תל אביב, שהגיעו היום לכנסת, כתבו בדף הפייסבוק שלהם, כי "לצערנו, על אף שהעלנו מספר הצעות שיכלו להביא לצמצום דרמטי בתופעת ההסתננות, לוח הזמנים וחילופי הגברי במשרד הפנים הביאו את הממשלה לזנוח את כל ההצעות ולהעלות הצעת חוק מינימאלית, לא מספקת ולצערנו כנראה לא יעילה".

עוד אומרים במרכז, כי "אנו נמשיך ונפעל לכך שהממשלה תביא הצעת חוק מלאה וכוללת מיד לאחר העברת החוק הרזה, שצריך לעבור לפני תום הזמן שקבע בג"ץ".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד