בע"ה ג' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המארגנים מתחשבים, התקשורת זועמת

הופעתם של זמרים גברים בלבד בטקס יום הזיכרון כהתחשבות במשפחות השכולות, מכעיסה את כלי התקשורת

  • ל' ניסן תשע"ו - 09:00 08/05/2016
גודל: א א א
אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב

ההתחשבות במשפחות השכולות מעצבנת את אשרת קוטלר, מגישת חדשות בערוץ 10.

בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה שצפוי להתקיים ביום שלישי הקרוב באוניברסיטת תל אביב, יופיעו שלושה זמרים, ישי ריבו, נתן גושן ושלומי שבת.

כמו בטקסים רבים מספור ברחבי הארץ, לא יעלו זמרות על בימת האירוע ולא ישמע קולן בשירה. המארגנים מסבירים כי מדובר בהתחשבות בציבור הדתי ורגישות למשפחות השכולות. בחדשות ערוץ 10 החליטו לעורר סערה ומגישת החדשות קוטלר, זעמה על ההחלטה.

בעקבות כך, אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב שנתנה את חסותה על האירוע, מיהרה להתנער. "אנו רואים בחומרה מדיניות הדרה שכזאת, מרגע שהדבר הובא לידיעתנו אנו מודיעים על ביטול כל שיתוף פעולה וקשר עם האירוע". גם באוניברסיטת תל אביב מיהרו להסביר כי האולם הושכר למארגנים וכי האוניברסיטה אינה "מדירה נשים".

לעומת זאת, בעמותת 'בעוז רוחם' שארגנה את הכנס יחד עם משרד החינוך, אמרו כי "ההחלטה לשבץ זמרים גברים נועדה למנוע פגיעה בחלק ממשתתפי הטקס והמשפחות השכולות. זהו יום של איחוד ולא של פירוד", אמרו.

קודם לכן פורסם, כי מספר סטודנטיות ביקשו לשיר בטקס יום השואה באוניברסיטת בר אילן, אך מארגי הטקס השיבו כי הן יוכלו לעמוד על הבמה ולהקריא טקסטים או לנגן, אך לא לשיר. מהאוניברסיטה השיבו לחדשות עשר, שזעמו גם על ההחלטה הזו, כי בטקס משתתפים דתיים ושאינם דתיים, וכפי שנהגו בכל השנים, האוניברסיטה מתחשבת גם באלו שנוהגים שלא לשמוע שירת נשים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 21 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד