בע"ה ב' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שב"ס רצה למנוע שיחות טלפון מאסיר

הדבר נעשה בטענה שהוא עלול לפעול נגד מצעד התועבה. עו"ד בן גביר עתר נגד ההחלטה ובית המשפט קיבל את העתירה

  • ד' תמוז תשע"ו - 16:23 10/07/2016
גודל: א א א
ארכיון (שבס)  (שבס)
ארכיון (שבס) (שבס)

שירות בתי הסוהר שלל מיצחק גבאי, אחד משני צעירים שהורשעו ונכלאו בגין הצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים, את שיחות הטלפון שלו. לטענת שב"ס הדבר נעשה על רקע "חומר חסוי" בגין כוונותיו לדרבן פעולות נגד מצעד התועבה הצפוי להתקיים בקרוב בירושלים.

עו"ד איתמר בן גביר שייצג את גבאי עתר נגד ההחלטה וטען כי מדובר בהחלטה שאינה סבירה. בעתריה נכתב כי שלילת זכויותיו של גבאי נעשית שלא כדין, ללא בסיס חוקי, ללא כל בסיס משפטי, באופן שרירותי, ומשיקולים של מראית עין שהמשטרה פועלת בנושא.

בית המשפט קיבל את העתירה שהגיש עו"ד בן גביר. במהלך הדיון שהתקיים בפני השופט אהרון משניות בבית המשפט המחוזי בבאר שבע עיין השופט בחומר החסוי וקבע בין היתר כי: "במהלך הדיון הוצגו בפניי דוחות מודיעין של המשטרה והשב"ס, עיינתי עיין היטב בדוחות שהוצגו לעיוני והתקשיתי למצוא בהן תימוכין להחלטה למנוע מהעותר לשוחח בטלפון ולו לזמן מוגבל".

השופט הוסיף כי: "גם אם אניח כי העותר הביע בעבר את מורת רוחו לגבי אירועים של מצעד הגאווה ואפילו אם אניח כי יש בהתבטאויות כאלה כדי להצדיק חופשת לפרק זמן מוגבל, אני מתקשה למצוא הצדקה לשלילת שיחות טלפון מהעותר שעה שהוא נמצא מאחורי סורג ובריח".

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה: "מסתבר שבשם חופש הביטוי וחופש הצעדה המשטרה והשב"ס שללו מאנשים שחושבים אחרת את זכויותיהם. אני מרוצה שבית המשפט קיבל טענותיי כי לא הייתה כל סיבה למנוע ממרשי לשוחח בטלפון. בדיון אמרו בפרקליטות כי מרשי הביע מורת רוח מהמצעד, וזה ממחיש עד כמה בפרקליטות לא מפנימים את יסודות הדמוקרטיה: זכותם של אנשים להביע מורת רוח. אנחנו במדינה דמוקרטית".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד