בע"ה א' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רצח שלושה וחזר בתחבורה ציבורית

כתב האישום שהוגש אתמול (ה') לסעיינים, חשף את פרטי הפיגוע בתל אביב אותו ביצע נשאד מלחם מערערה, ובו נרצחו שני יהודים הי"ד

  • י"ח שבט תשע"ו - 11:58 28/01/2016
גודל: א א א
רגעי הפיגוע בתל אביב (צילום מסך)
רגעי הפיגוע בתל אביב (צילום מסך)

אתמול בבוקר (רביעי) הוגשו כתבי אישום לשלושה ערבים שסייעו למחבל נשאד מלחם מערערה, מבצע הפיגוע בבר 'הסימטא' בתל אביב בו נרצחו שני יהודים הי"ד, ונהג מונית ערבי שהיה בדרך מילוטו של מלחם.

בכתב האישום מגולל בתור רקע, האירוע מתחילתו עד לסופו. מלחם החליט לבצע פיגוע ירי בתל אביב, במקום הומה אדם, במטרה להרוג יהודים רבים "מתוך כוונה לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל, ובכלל זה לארגון דאעש". באותו יום שישי, בסביבות 14:40 הוא הגיע לרחוב דיזנגוף כשברשותו קוראן ונשק מסוג פלקון K8380. סמוך לפאב "סימטא" הוא ירה לכל עבר, לפחות 22 כדורים, גרם למותם של אלון בקל הי"ד ושמעון רוימי הי"ד, ופצע שבעה יהודים נוספים.

זירת הפיגוע בתל אביב (מד"א)

מלחם משאיר קוראן במקום ועולה למונית מזדמנת ברחוב אבן גבירול וזה הסיע אותו לכיוון צפון. סמוך למלון מנדרין רצח מלחם את הנהג הערבי ביריות לאחר שחשד בו כי בכוונתו להסגירו למשטרה. בדרך נמיר, סמוך למכללת "לוינסקי" נוטש מלחם את המונית, לאחר שנתקל בקושי בתפעולה, ומגיע לרמת אביב, אזור שאותו הכיר ועבד בו בעבר. הואתלה על גג בנייןיריעת בד שעליה נרשם "דאעש", ויריעת בד שעליה מודפס בערבית המשפט "אין אלוהים מלבד אללה ומוחמד שליח האל". משם נסע מלחם לאזור ואדי עארה בתחבורה ציבורית, והסתתר בכפר ערערה.

על אף שנסע בתחבורה ציבורית לאחר שרצח שלושה בני אדם, לא השיגה אותו המשטרה בשלב זה ומספר ימים נערכו חיפושים בשפלה.

בשלב זה נכנסו לתמונה שלושת הנאשמים בסיוע למחבל. השלושה הם אמין מלחם ומוחמד מלחם, בני דודיו של המחבל. נאשם נוסף הוא איוב סאלמה חברו של מלחם. מיד לאחר ביצוע הפיגוע, נמלט מלחם לכפר ערערה בו התגורר והתחבא במחסן השייך לבן דודו אמין. כשנפגשו השניים, ביקש מלחם אוכל וסם מסוג חשיש וכן ביקש מאמין תחמושת נוספת בכדי שיוכל לבצע פיגוע נוסף בבסיס צה"ל "מחנה 80" בעפולה.

בשלב זה הגיע בן דודו השני, מוחמד ולבקשת נשאד סיפק מלו מכשיר סלולארי חדש. לאחר מכן עבר נשאד לבית נטוש הסמוך למחסן כהצעת בן דודו אמין.

 אלון בקל ושמעון רוימי הי"ד

חברו של נשאד, איוב סאלמה סיפק לנשאד סיגריות וכסף, וניסה להשיג תחמושת וכדורים עבור נשאד לביצוע הפיגוע הנוסף אותו תכנן בתל אביב או באחת מערי הצפון. בנוסף הציע לו איוב כי יבצע את הפיגוע בצפון ולא בתל אביב.

לאמין מלחם מיוחסות עבירות של סיוע לאחר מעשה, חיפוי על עבירה וניסיון לקשר לסיוע לאויב במלחמה.לאיוב מיוחסות עבירות של סיוע לאחר מעשה, קשר לסיוע לאויב במלחמה, ניסיון לביצוע עבירות בנשק ואיומים.למוחמד מיוחסת עבירה של סיוע לאחר מעשה. הפרקליטות בקשה לעצור את השלושה עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדם.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד