בע"ה ל' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בנט בביקורת נגד 'אם תרצו'

השר נפתלי בנט מצטרף אל השמאל בהתנגדות לקמפיין השתולים. "קמפיין מביך, מיותר ומבזה", כתב בנט על הקמפיין של התנועה שבשמאל כבר רוצים להוציא אל מחוץ לחוק

  • י"ח שבט תשע"ו - 14:57 28/01/2016
גודל: א א א
(צילום מסך)
(צילום מסך)

בנט מגנה את 'קמפיין השתולים' של תנועת אם תרצו. בתגובה לקמפיין שפרסם 'אנשי רוח' מהשמאל החברים בארגונים הממומנים על ידי ממשלות זרות, טען בנט בחשבון הטוויטר שלו כי"הקמפיין נגד האמנים מביך, מיותר ומבזה". גם השרה איילת שקד הביעה התנגדות לקמפיין בראיון שנתנה לגלי צה"ל.

מדובר בפרסום של תנועת 'אם תרצו' בו נטען על מספר 'אנשי תרבות מהשמאל הקיצוני, כי הם חברים בתנועות כמו 'בצלם', 'יש דין' ו'הקרן החדשה לישראל'. לטענת 'אם תרצו', אותם אנשי שמאל "מתנהלים כחונטה פוליטית לכל דבר העושה את הכל כדי לשמר את כוחה ויכולת השפעתה".

"בכל פעם שנבחרי ציבור במדינה מנסים לממש את המשימה שהוטלה עליהם על ידי העם באופן הדמוקרטי והלגיטימי ביותר, אנו נתקלים במסע הכפשה מצד "אנשי התרבות", אומרים ב'אם תרצו'. "פעם זה עמוס עוז, פעם זו גילה אלמגור או דויד גרוסמן. בסיבוב הנוכחי מול שרת התרבות ניצבבגאון יהושוע סובול".

נראה שהשמאל הישראלי כולו התגייס למערכה למען 'אנשי הרוח' חברי כנסת רבים תקפו את הקמפיין וטענו שפרסום חברותם של האמנים בארגונים, מהווה פאשיזם וסתימת פיות. השחקנית גילה אלמגור שפורסמה בפרוייקט טענה בשיחה אם אתר Ynet כי פרסום היותה חברה בארגון שמאלני מהווה 'משטרת מחשבות'.

הגדיל לעשות חבר הכנסת עיסווי פריג' ממפלגת מר"צ, הנתמך בקריאתו של יהושוע סובול שגם שמו פורסם בפרוייקט, שהגיש הצעת חוק להכרזה על 'אם תרצו' כארגון לא חוקי. נראה כי בצד השמאלי של המפה מאמינים כי הדרך למנוע סתימת פיות היא הוצאה אל מחוץ לחוק ארגונים המפרסמים את נטיותיהם הפוליטיות של אמנים.

גם במערכת התקשורתית התגייסו להגנה על 'השתולים' ואתרי החדשות המובילים פורסמו מספר כתבות על תגובות של אמנים ואישי ציבור כנגד הקמפיין.

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד