בע"ה ל' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המחבלים נרצחו בדם קר"

זו תגובת 'הרשות הפלסטינית' להרג המחבלים שרצחו את שלומית קריגמן הי"ד. בנוסף, כיצד מציין הפת"ח את יום הקמתו? (הפיגוע הראשון)

  • י"ח שבט תשע"ו - 19:14 28/01/2016
גודל: א א א
גיבריל רג'וב מדבר על מחבל 'גיבור' בטלויזיה של הרשות, אילוסטרציה. (צילום מסך מערוץ היויוב של מבט לתיקשורת פלסטינית)
גיבריל רג'וב מדבר על מחבל 'גיבור' בטלויזיה של הרשות, אילוסטרציה. (צילום מסך מערוץ היויוב של מבט לתיקשורת פלסטינית)

במכון 'מבט לתקשורת פלסטינית' חושפים דברים שפורסמו בטלויזיה הרשמית של הרשות לפיגוע בבית חורון:"שני צעירים נרצחו כשהידים מירי כוחות הכיבוש, בטענה שביצעו פעולת דקירה בהתנחלות ממערב לרמאללה... ישראל טוענת ששני הצעירים דקרו כמה מתנחלים בהתנחלות הזו, וכוחות הכיבוש הסתערו על ההתנחלות ורצחו אותם בדם קר".

מוקדם יותר, פרסם המכון את הדברים שנאמרו בציון יום השנה לפתיחת ארגון הפת"ח, המהווה בעצם את יום השנה לניסיון של הארגון לחבל במוביל המים של ישראל.חברת הוועד המרכזי של פת"ח, אמאל חמאד, ניצלה את האירוע להוקרת ארבע מחבלות, בהן שלוש רוצחות, וציינה אותן כדמויות בולטות לחיקוי עבור בני תנועת פת"ח.

כל אחת מארבע המחבלות שנבחרו על ידי חמאד, הייתה יוצאת דופן בדרך כלשהי. דלאל מוגרבי הובילה את פיגוע הטרור הרצחני ביותר בתולדות ישראל, כשהיא ומחבלים אחרים מפת"ח חטפו אוטובוס בשנת תשל"ח. בפיגוע נרצחו 37 אזרחים, מהם 12 ילדים. לטענת חמאל המחבלת לא פגעה באזרחים אלא '"בקצינים בצבא הכיבוש"

איאת אל-אח'רס, בת 17, הייתה המחבלת המתאבדת הצעירה ביותר. היא רצחה 2 אנשים בפיגוע בשנת תשס"ב. פאא' אדריס הייתה האישה המחבלת המתאבדת הראשונה, היא רצחה איש אחד ופצעה מעל 100, בפיגוע שהתרחש גם הוא בשנת תשס"ב.

המחבלת האחרונה שלדעתה של חמאד ראויה לזיכרון היא פאטמה ברנאווי, ברנאווי הטמינה פצצה באולם קולנוע בירושלים בכוונה לרצוח אזרחים, אך הפצצה לא התפוצצה. ברנאווי נעצרה והייתה למחבלת הראשונה שישבה בכלא ישראלי. על ברנאווי אמנם נגזר מאסר עולם אך לאחר 10 שנים בכלא הוחלט על שיחרורה, והיא עברה לירדן.

זו לא הפעם הראשונה בה דלאל מוגרבי שהובילה רצח של 37 אזרחים מהווה דוגמא ומופת ל'שחרור האישה הפלסטינית' לדברי המכון "ישנם בתי ספר הקרואים על שמה, בכירים ברש"פ ובפת"ח משבחים אותה, וצעירים פלסטינים אימצו אותה בתור אידיאל".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד