בע"ה ל' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הבא להורגך... - מוסר הלחימה שלי"

כתובות גרפיטי רוססו בבסיס תל השומר במרכז הארץ, לאחר "נאום המספריים" של הרמטכ"ל בנוגע למצב הביטחוני

  • כ' אדר תשע"ו - 22:30 29/02/2016
גודל: א א א
הכתובות בתל השומר ()
הכתובות בתל השומר ()

חיילים בבסיס תל השומר גילו אתמול (ראשון) כתובות גרפיטי שרוססו על קיר בידי אלמונים: "הבא להורגך השכם להורגו - מוסר הלחימה שלי", כך נודע לקול היהודי.

בשבוע שעבר עוררו דבריו של הרמטכ"ל גדי אייזנקוט סערה, לאחר שאמר בנאומו כי "הבא להרגך השכם להורגו - זוהי סיסמא בלבד", כשהוא מתייחס למצב הביטחוני ולטרור המשתולל."צה"ל לא יכול לדבר בסיסמאות, כמו 'הבא להורגך השכם להורגו', או 'כל מי שמחזיק מספריים צריך להרוג אותו'".

"אני מקווה שדבריו של הרמטכ״ל, שאותו אני מעריך ומוקיר, נגד הירי האוטומטי מול קטינים, לא פורשו באופן מוטעה וגרמו להיסוס וסיכון חיים", כתב שר התחבורה ישראל כץ לאחר הפיגוע הרצחני בשער בנימין. "לפעמים המסר גדול מהמילים. המגבלות והקודים ברורים, אבל אסור שמחבלים יישארו בחיים, תוך סיכון חיי יהודים".

"הבא להורגך השכם להורגו אינה איזו סיסמא, אלא כלל מוסרי ביהדות. משמעות הכלל הזה שלאדם מותר להתגונן ולהציל את חייו במחיר חיי מי שמסכן אותו", אמר ח"כ מוטי יוגב בתגובה לדברים. ח"כ סמוטריץ' הוסיף ואמר "זוהי אמירה בוטה ומזלזלת שאסור שתעבור בלא התייחסות. העקרונות והערכים היהודיים הם התשתית עליהם בנויה מדינת ישראל ועליהם נשען צה"ל".

הכתובות רוססו על מבנה המקלחות במתחם הבקו"ם בתל השומר.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לכתבה, כי"צה"ל רואה בחומרה אירועים מסוג זה. עם היוודע המקרה נפתחה בנושא חקירת מצ"ח".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד