בע"ה ב' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לאחר המחדל הצבאי: איומים על הישיבה ביצהר

בהעדר יכולת להתמודד עם הטרור הערבי, המערכת מפנה מאמצים נגד תושבים יהודים: 'אביחי', רכז השב"כ ביצהר, איים בשיחת טלפון כי המערכת שוקלת לתפוס שוב את הקמפוס

  • כ"ג אדר תשע"ו - 20:54 03/03/2016
גודל: א א א
מבנה הישיבה ביצהר כששוטרי מג"ב בתוכו
מבנה הישיבה ביצהר כששוטרי מג"ב בתוכו

(צפו: החייל שריה כלף מדבר על ליבם של החיילים - "בשביל זה התגייסתם?!")

אם לא די בהתנכלויות שמפנה מערכת הביטחון כלפי תושבי יצהר בזמן שערבים שבצעו חדירה ליישוב משוחררים כעבור שעות ספורות, הרי שהיום נראה שהמערכה נגד תושבי היישוב עולה שלב.

צבי סוכות המלמד בישיבת 'דורשי יחודך' ביישוב, קיבל היום שיחת טלפון מ'אביחי', רכז השב"כ ביישוב. אביחי שלח לעברו איומים מרומזים על כך שבמערכת הביטחון שוקלים לבצע תפיסה נוספת של קמפוס הישיבה, כפי שהיה בשנה שעברה.

"אביחי התקשר ואמר לי שבימים האחרונים היו כביכול מספר אירועים אלימים בגיבוי הסגל של הישיבה. הוא אמר שהוא רק רוצה להגיד, חס ושלום לא לאיים, שהוא רוצה לספר לי מה הלך הרוח במערכת, ושוב יכולים לשלוח מג"בניקים לקמפוס ולתפוס אותו וכו'", סיפר סוכות בשיחה לקול היהודי.

"אמרתי לו שהם מתסיסים את השטח, כל לילה יש פשיטה ביצהר, מביאים ערבים לעבוד ליד היישוב ולמחרת יש פיגוע".

סוכות הוסיף: "אנחנו לא עוברים על החוק אבל אין ספק שההתנכלות של השב"כ והמשטרה לתושבי יצהר בשבועיים האחרונים, העובדה שהמחבלים שוחררו ויום קודם הביאו את הערבים לעבוד בנתיב העלייה של המחבלים אלו דברים חמורים. כדאי שהשב"כ יטפל באויבים האמיתיים במקום להתעסק במישהו שאולי עשה משהו קטן".

| חדירה ליישוב בחסות אבטחת החריש הערבי

האווירה העוינת שהמערכת מלבה כנגד תושבי יצהר בשבועיים האחרונים משתקפת היטב באירוע שארע בפאתי היישוב ביום שלישי. הצבא אבטח קבוצה גדולה של ערבים שבצעו חריש באדמות הסמוכות ליישוב. קבוצה של תושבים הגיעה למקום והתעמתה עם הערבים תוך שהם מסבירים לחיילים שהגעת הערבים למקום הסמוך כל כך ליישוב מהווה סכנה לתושבים. החיילים שכמובן פעלו "לשמור על השקט" נאבקו עם התושבים, כשאחד מהם אף דרך את הנשק בנסיון להניס את קבוצת התושבים. נזכיר שדובר צה"ל אישר את פרטי האירוע לקול היהודי.

שריה כלף, חייל צה"ל הלומד בישיבת 'עוד יוסף חי', הגיע למקום כשהוא לבוש במדי צה"ל. הוא ניסה לשוחח עם החיילים ולדבר על ליבם: "זה נראה לך נורמלי להלחם ביהודים? בשביל זה התגייסת לצבא?", אך המפקד במקום הרחיק אותו משם ולא אפשר לו לשוחח עם החיילים. ההתרחשות הזו תועדה על ידי תושבים נוספים בסרטון וידאו. בעקבות האירוע, ולאחר ששריה פרסם חומרים נגד פרשת העינויים בבסיס בצפון, קיבל אתמול שריה פטור משירות צבאי.

תושב נוסף ביישוב סיפר לקול היהודי כי הוא דיבר עם אחד המפקדים באזור ומחה בפניו על כך שאפשרו לערבים לעבוד באותו מקום. לדבריו, הוא התריע באוזני המפקד שהדבר עלול להביא לאפשרות שערבים ינצלו את נתיב העלייה ליישוב לצורך חדירה, דבר שאכן התממש למחרת. שני הערבים שנתפסו אתמול כשניסו לחדור ליישוב, צעדו בדרך שבה עלו הערבים ביום שלישי בחסות הצבא.

"באחד האירועים שתושבים פה ירדו לכיוון הערבים, אחד מהם שמע תצפיתנית מזהירה את החיילים בקשר שיזהרו שהתושבים לא ידקרו אותם. כנראה זה מה שיצר את היחס העוין לתושבים. הם פה בסך הכל שבוע, חבר'ה מעורב צנחנים", סיפר התושב.

"הקצינים גיבו את החייל שדרך נשק ואמרו שהוא מנע פגיעה בערבי, הם הדגישו שוב ושוב שהם באו לשמור על החוק, לשמור על הסדר ולשמור על השקט, שהשקט לא יברח... חבר'ה ניסו לומר להם 'אתם באתם להגן על עם ישראל'. אחד התושבים ניסה להסביר להם ששקט זה לא בהכרח ביטחון ושמה שהם עשו זה מסכן גם באופן עקיף, כי עצם התחושה של הערבים שהשטח שלהם יוצרת סכנה, וגם באופן ישיר, עצם העובדה שערבי מתקרב למקום שאסור לו להגיע בדרך כלל, מסכנת את התושבים, הוא אוסף מידע, הוא מכיר את תוואי הדרך. בעבר כבר היו חדירות בחסות המסיק, למרות נוכחות צבאית. אמרנו להם שלצערנו אנחנו לא יכולים לסמוך עליהם בגלל אותם אירועים. ברור שלחייל הפשוט יש את הרצון להגן על עם ישראל אבל המערכת שוטפת לו את המוח", אמר התושב.

| "להגן על עם ישראל" - כבר לא בלקסיקון

"אתמול ראינו במוחש, איך מאותו מקום בדיוק של החריש, הגיעו מהכפר מדמה שני ערבים עם גרזנים וכל מיני כלים. אנחנו לא רוצים אפילו לדמיין מה היה קורה אם הם היו מגיעים לשכונת נחלה או לשכונה אחרת ביישוב".

"יש פה מצב אבסורדי, כי אותן תצפיתניות שיום קודם פעלו נגד התושבים, זיהו את המחבלים שחדרו ליישוב למחרת, אז הן בעצם הגנו על היישוב, ואותם חייילים שיום קודם דרכו נשק על התושבים גם תפסו את המחבלים. יש פה מצב מעוות שהצבא שומר על הסדר במקום להגן על עם ישראל ולהלחם באויב. הכי נורא זה שהמילים האלה הן כבר לא בלקסיקון. לחיילים כבר אין בלקסיקון את המילה 'להלחם ולהגן על עם ישראל', הכל זה 'חוק' ושקט' ו'סדר'. ערבי שמתקרב ליצהר הוא מפר את הסדר אז זה לא בסדר, זה הראש של הצבא".

"הגישה הזאת מביאה גם את כל המחדלים, כשמחבלים משתחררים תוך כמה שעות, חיילים עסוקים בלראות סרט במקום לשמור על התושבים בהר ברכה. כל האווירה היא לא רצינית. וכל זה חמור שבעתיים כשכמה שעות לאחר הפיגוע ביצהר מגיעים עשרות בלשים ושוטרים להטריד את התושבים בצומת יצהר".

רק בשביל להבין את גודל האבסורד, נציין כי השוטר שנפצע הלילה באורח קל בפיגוע ירי סמוך לרחלים חזר מפעילות ביצהר, שם בדקו עשרות שוטרים את כל הנכנסים והיוצאים מהיישוב במשך שעות.

מישיבת 'עוד יוסף חי' נמסר בתגובה לאיומים על השתלטות נוספת על הקמפוס: "המצב אבסורדי. מחבלים שבאו לפגוע בבחורי הישיבה משתחררים כעבור כמה שעות וכלפי הישיבה משגרים איומים כאלה ואחרים. אנחנו מתפללים שתהיה פה סוף סוף מדינה יהודית שפועלת באמת ובתמים למען עם ישראל בדרך התורה, ושהצבא שלה יילחם באויבים של עם ישראל ולא 'ישמור על השקט'".

"בעז"ה, ביום חמישי ראש חודש אדר ב', נתכנס כולנו בישיבה להתוועדות מיוחדת עם מורנו ורבנו הרב יצחק גינזבורג שליט"א להודות להשם על הנסים שהיו לנו ולהתחזק בהמשך הלחימה על זקיפות הקומה של עם ישראל בארץ הקודש, כולם מוזמנים!".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד