בע"ה ד' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לא אגיע למילואים עד שהחייל ישתחרר"

כמו רבים, הצהיר עומר אליהו סבג כי לא יגיע למילואים כאות מחאה על חקירת החייל מחברון. "מחבל קם בבוקר, לקח נשק והגיע למסקנה שהוא יוצא מהבית במטרה לרצוח יהודים בגלל שהם יהודים, פשוט צריך לחסל אותו. זה מה שהצדיק הזה עשה"

  • כ' אדר ב תשע"ו - 22:44 30/03/2016
גודל: א א א
החייל בדיון בבית המשפט הצבאי (הלל מאיר, TPS)
החייל בדיון בבית המשפט הצבאי (הלל מאיר, TPS)

סכין במצ"ח - הסיקור המלא בקול היהודי

בתוך סערת המחאות למען שחרורו של החייל מחברון, הולכת ומתגברת מחאה אמיצה בקרב חיילי מילואים, אשר מפרסמים בדפי הפייסבוק שלהם או של אחרים ומצהירים כי לא יגיעו לשירות המילואים עד שישוחרר החייל העצור.

"אני משרת בתור לוחם במילואים בגדוד חי"ר 17, עשיתי שנה וחצי קבע ואני אוהב לשרת את המדינה ואת צה"ל" מספר הערב עומר אליהו סבג בשיחה עם הקול היהודי, אחד מעשרות שהודיעו על אי הגעתם למילואים. "אני לא רואה למה לי לשרת, אם חייל מגיע למצב כזה שהוא יצא מהבית על מנת להגן על המדינה והתהפכו היוצרות והוא הגיע למצב שהוא אשם, אני לא רואה למה יש לי ללכת ולעשות מילואים".

| מחבל שקם על מנת להרוג יהודים - דינו מוות

לדבריו, "ההוראות צריכות להיות מאוד פשוטות וברורות ובלי משא ומתן שמבלבל את החיילים האם המחבל מאיים או לא מאיים. מחבל קם בבוקר, לקח נשק והגיע למסקנה שהוא יוצא מהבית במטרה לרצוח יהודים בגלל שהם יהודים, פשוט צריך לחסל אותו. זה מה שהצדיק הזה עשה. אותו מחבל היה משתחרר בעסקה והיה חוזר לרצוח ויוצא מהכלא עם תואר, אני לא רואה מה עוד יש להסביר ואיך אחרים לא רואים את ההיגיון כאן".

עומר אליהו סבג (מתוך פייסבוק)

סבג מספר כי גם במחלקה שלו לוחמים מצאו עצמם בחקירות בעקבות אירוע ביטחוני. "היה סיפור עם מפקד אחד, סרן ר', שבפקודתו ירו בילדה ערבייה שהתקרבה למחסום. ערבי מבוגר הצביע לה ללכת לעבר הגדר והיא הלכה והיה חשש שיש עליה מטען. אני חושב שזה היה מוצדק, אנחנו לא יודעים אם יש עליה מטען או לא. מי ששלח אותה לאש זה אבא שלה".

לגבי המחאה הציבורית שהתפתחה אומר סבג: "כל הכבוד, זה מראה שאנחנו עם ישראל. בשעת צרה אנחנו נותנים יד אחד לשני. הלוואי שזה יקרה לא רק במצבי חירום, אלא תמיד".

כששאלתי מה הוא היה אומר לחייל העצור אם היה יכול, ענה סבג: "אני לא מייצג את כל המדינה אבל אני יכול להגיד לו שאנחנו מאחוריו ובשבילי הוא גיבור ואני מקווה שהוא ישתחרר. אם הוא לא ישתחרר אנחנו נעשה שהוא ישתחרר. היינו בהפגנה ונעשה כל מה שאפשר בשביל השחרור. אם לא, אני ועוד אנשים לא נגיע למילואים. ביבי ובוגי אכזבו מדינה שלמה. אני הצבעתי כל השנים ליכוד ואני לא רואה את עצמי מצביע למפלגות האלו יותר. המחאה הזאת משפיעה בוודאי".

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד