בע"ה ג' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

80,000 פיצוי לעובד ערבי שפוטר

חברת אלבר תשלם פיצויים בגובה 80,000 שקל לערבי שטוען כי פוטר על רקע חשד למעורבות בגניבת רכבים. לדברי השופט, הקנס הגבוה נועד לעודד תביעות של ערבים נוספים

  • כ"ד אדר ב תשע"ו - 12:53 03/04/2016
גודל: א א א
בית הדין לעבודה תל אביב. (הנהלת בתי המשפט) (הנהלת בתי המשפט)
בית הדין לעבודה תל אביב. (הנהלת בתי המשפט) (הנהלת בתי המשפט)

בית הדין לעבודה בתל אביב פסק פיצויים בגובה 80,000 שקל לעובד ערבי שטען כי פוטר על רקע גזעני. לטענת העובד,איהאב נופל, הוא פוטר מחברת אלבר לאחר שמספר כלי רכב של החברה נגנבו ומעסיקיו חשדו כי קיים שיתוף פעולה בינו לבין הגנבים.

בהקלטה שפורסמה באתר ynet מספר הערבי כי בשיחה עם אחד המנהלים הוסבר לו כי הסיבה לפיטוריו היא קשרים משפחתיים של העובד עם ערבים שלטענת החברה מעורבים בגניבות ובסחר בסמים. עם זאת בבית המשפט טענה החברה כי הפיטורים היו על רקע צורך בצמצום כח אדם.

השופט קבע כי הצורך להוכיח כי העובד לא פוטר על רקע גזעני מוטל על החברה ולא על העובד השופט אף ציין כי לפני פיטוריו נחשב הערבי לעובד טוב ואף מצטיין.

בפסק הדיו הטיל השופט על חברת אלבר לפצות את העובד ב-80,000 שקלים, כמו כן חוייבה החברה בהואות משפט על סך 16,000 שקלים. לטענת השופט מטרת הפיצוי הגבוה בין היתר היא "הצורך לעודד ערבים להגיש תביעות בגין אפליה".דורי ספיבק - לעודד תביעות של ערבים (הנהלת בתי המשפט)


יש לציין כי פסק הדין ניתן על ידי השופט דורי ספיבק. לפני מינויו לשופט היה ספיבק פעיל בולט לזכויות אדם של זרים, ספיבק הוא גם פעיל בקהילה הגאה ובעבר פעל רבות לקידום מעמדה בחברה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 21 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד