בע"ה ב' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דיון בעניינו של החייל מחברון

זאת, בעקבות ערעור שהגישה התביעה הצבאית בדרישה להחזיר את החייל למעצר מלא. שופט בית הדין הצבאי, חשף במהלך הדיון כי בניגוד לטענות התביעה הצבאית, שלא היה חשש אמיתי למטען, הרי שמפקד המחלקה שהיה בשטח אמר כי היה חשש למטען על המחבל

  • כ"ו אדר ב תשע"ו - 12:07 05/04/2016
גודל: א א א
החייל בבית הדין. ארכיון (הלל מאיר TPS)
החייל בבית הדין. ארכיון (הלל מאיר TPS)
סכין במצ"ח - הסיקור המלא בקול היהודי

בבית הדין הצבאי לערעורים הנמצא בבסיס הקרייה בתל אביב מתקיים דיון בעניינו של החייל מחברון שירה במחבל ערבי לאחר שביצע פיגוע כשהוא "מנוטרל". הפרקליטות הצבאית ערערה על רקע ממצאי ביניים לפיהם המחבל מת כתוצאה מירי החייל וביקשה להחזירו למעצר מלא.

בתחילת הדיון טענה התביעה הצבאית כי הגיעו לידיה סרטונים חדשים המציגים את לוחם כפיר לאחר ביצוע הירי ולטענת התביעה, מדובר בהתנהלות שנראית שונה ממה שהציגו פרקליטיו.למרות טענות התביעה הצבאית, דווקא באחד מהסרטונים החדשים שהוצגו הבוקר בפני השופט, עולה תמונה המאשרת את הגרסה לחשש ממטען על המחבל. בסרטון, נשמע אזרח צועק: "יש עליו מטען - עד לא מגיע חבלן לא נוגעים בו".

שופט בית הדין הצבאי תא"ל דורון פיילס, חשף במהלך הדיוןהחייל שירה במחבל, כי בניגוד לטענות התביעה הצבאית, שלא היה חשש אמיתי למטען, הרי שמפקד המחלקה שהיה בשטח אמר כי היה חשש למטען על המחבל.

השופט תהה מדוע התביעה מייחסת חשיבות לכך שהוא ירה לאחר דקה וחצי, ולכך ששמע פעם אחת בלבד את הקריאה כי ייתכן ויש על המחבל מטען, ונציגי התביעה הצבאית אמרו בתגובה: "אנו סבורים שאם היה חש סכנה אמיתית הוא היה צריך לבצע ירי מיידי. החייל טען שקיבל החלטה תוך שנייה אחרי ששמע שיש חשד למטען".

בעקבות תוצאות נתיחת גופתו של המחבל שנורה, איימו גורמים ערבים כי יפנו לבית הדין הבינלאומי בהאג. רגע לפני הדיון הודיע משרד החוץ "הפלסטיני" כי יפנה לבית הדין בעניין החייל. כאמור, תוצאות הניתוח עדיין לא הוצגו במלואם, אך סיכום הביניים העלה כי אכן המחבל מת כתוצאה מירי החייל. סנוגריו של החייל לא נבהלו למשמע הטענה ואמרו כי היא רק מחזקת את הטענה שהחייל חש בסכנת חיים ולא ירה סתם במחבל.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד