בע"ה א' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חוק השקיפות אושר בממשלה

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום את 'חוק השקיפות' של איילת שקד. על פי החוק, עמותות שלמעלה מ-50% אחוז מתקציבן מגיע מישויות מדיניות זרות, יחויבו לציין זאת.

  • ט"ו טבת תשע"ו - 15:40 27/12/2015
גודל: א א א
צילום מסך מתוך דוח בצלם שפורסם באתר גיידסטאר
צילום מסך מתוך דוח בצלם שפורסם באתר גיידסטאר

'חוק השקיפות' של שרת המשפטים איילת שקד, אושר היום על ידי ועדת השרים לעניני חקיקה של הממשלה. הצעת החוק מתמקדת בהגברת השקיפות של עמותות הממומנות בידי מדינות זרות ופועלות בתוך מדינת ישראל.

על פי הצעת החוק, כל עמותה בישראל שיותר מחמישים אחוזה מהכנסותיה מתקבלים מישויות מדיניות זרות, תחוייב לציין את העובדה הזו בפרסומים ודוחות שיוצאים לציבור. חיוב דומה יוטל על כל מסמך שתשלח העמותה לנבחר או עובד ציבור. במכתב שכזה תחויב העמותה לציין גם את שמות הישויות המדיניות שתרמו לה בשנים הרלוונטיות.

בנוסף, בדומה לכללים החלים על לוביסטים בכנסת, נציגיה של עמותה אשר עיקר מימונה מישויות מדיניות זרות, השוהים בכנסת, יחויבו לענוד תג זיהוי בו יפורטו שמותיהם ושם העמותה אותם הם מייצגים. הפרה של אחד הסעפים תחייב את העמותה בקנס של 29,000 שקלים.

בעמותות ומפלגות השמאל מתנגדים כמובן לחוק השקיפות. בין המתנגדים ניתן למנות את יו"ר מרץ - ח"כ זהבה גלאון, ח"כ ציפי ליבני(המחנה הציוני), וחברת הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד), שטענה כי מדובר בהצעת חוק שנלחמת רק בעמותות 'לזכויות אדם'.

גם בעמותות השמאל מתקשים לקבל את החוק החדש ופעילי העמותות יצאו להפגין מול ביתה של איילת שקד. ארגון 'שוברים שתיקה' אף הוציא סרטון כנגד החוק, בו הוא קובל על כך שמדינת ישראל נלחמת בארגוני השמאל. בסרטון נטען כי החוק נועד להסיט את הדיון מ'שורפי התינוקות'.

באתר האינטרנט של השרה שקד נכתב כי "התערבותן הבוטה של מדינות זרות בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל באמצעות כסף היא תופעה חסרת תקדים, בעלת היקף נרחב, אשר מפירה את כל הכללים והנורמות המקובלים ביחסים שבין מדינות הדמוקרטיות".

בין היתר ציינה שקד את דו"ח ועדת החקירה של האו"ם, אשר האשים את מדינת ישראל בפשעי מלחמה ובפגיעה מכוונת באזרחים במבצע 'צוק איתן'. לדבריה "הדו"ח התבסס על עדויות מרכזיות של ארגונים חוץ-ממשלתיים ישראליים, כגון 'בצלם', 'שוברים שתיקה', 'עדאלה', ועוד".

לטענת שקד, "חוק השקיפות יהווה גדר מפני התערבויות בוטות של מדינות זרות בציבוריות הישראלית. הוא אינו פוגע בחופש הביטוי או בזכות לשוויון ותורם להגברת השקיפות. זכותו של הציבור ושל נציגיו לדעת מי בוחש בקלחת".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד