בע"ה ט' אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

יריחו: בני זוג נכפתו ונשדדו בביתם

האירוע התרחש במוצ"ש בבית חגלה. "ישבנו במרפסת ושני ערבים תפסו וקשרו אותנו" מתארת ארנה קובוס אשת יריחו שהותקפה ונשדדה

  • אברהם שפירא
  • י"א אב תשע"ה - 14:23 27/07/2015
גודל: א א א
בית ביישוב בית חגלה (בית חגלה) בית חגלה)
בית ביישוב בית חגלה (בית חגלה) בית חגלה)

סמוך לשעה שמונה וחצי במוצאי השבת האחרונה, הגיעו ליישוב בית חגלה שעל ידי יריחו שלושה ערבים שתקפו ושדדו את שני בני זוג בביתם.

"הם הגיעו אלינו לבית בבית חגלה כשהיינו לבד במרפסת" מספרת ארנה קובוס, פעילה בהתיישבות היהודית במקום וממייסדי היישוב. "אני חשבתי שאולי מדובר באורחים או בחיילים עד שאחד מהם שחבש כאפיה על הפנים והחזיק מקל ביד התחיל לצעוק ולהתקדם אלינו. כל אחד מהם תפס אחד מאתנו, קשרו לנו את הידיים והרגליים ואמרו לנו לא לצעוק ושהם לא רוצים להרוג אותנו אלא רק לקחת כסף" מתארת קובוס את הרגעים הקשים.

"אמרתי לאחד מהם שישחרר אותי ואני אביא לו כסף והוא לקח אותי כמו שק תפוחי אדמה, הכניס אותי לבית והראיתי לו מעטפה עם כסף. הוא התחיל לעשות בלאגן ולהפוך את כל הבית בשביל לחפש עוד דברים ובינתיים נכנס התוקף השני לחדר אחר שם הוא גם הפיל את כל הארונות על הארץ ומצא קופסה עם תכשיטים. בסלון הוא מצא ספר תורה מעל הספרים ולקח אותו".

"כאן היה הנס. אנחנו הזמנו את החיילים לקרוא את המגילה אצלנו בשעה עשר ורבע והם התכוננו לבוא להגיד לנו שאין מניין. היה כנראה ערבי שלישי שהוא תצפת והודיע לערבים שהחיילים מגיעים לקראתנו ואז הם ברחו. בעלי הצליח לפתוח את הקשרים שלו ואז את שלי ומיד התקשרנו לבסיס הקרוב. יש כאן סמג"ד חמוד להפליא והוא ישר לקח את העניינים בידיים ואתמול בלילה תפסו ערבי אחד ביריחו. הערבי הזה ביצע חלק או את כל הגנבות שהתבצעו ביישוב ואנו מקוים שיתפסו גם את שאר הערבים".

"זו הייתה פגיעה קשה מאוד והשפלה קשה מאוד. אני מקווה שהאירוע הקשה יעזור שיגיעו אנשים טובים ליישב את המקום. אני ראיתי את החיילים אתמול שהרימו את קרן ישראל. ברגע שמאמינים אז הכול הולך כמו שהקדוש ברוך הוא רוצה".

|"חייבים להגיע ליישב כאן"

קובוס, פעילה ברמ"ח אבריה בהתיישבות באזור יריחו לא נרתעת מהחלום שלה על אף הקושי. "אנחנו חייבים ליישב את המקום הזה, שיגיעו לכאן אנשים רציניים שרוצים לגאול את הארץ. הגיע הזמן לגאול את הבקעה, זה המקום של הברית עם ה'. איך יכול להיות שהמקום הזה שומם? זה מקום כניסתן של בני ישראל לארץ, זה העיקר, ולא ייתכן שאנחנו צועקים שאנו רוצים את ירושלים לפני שיש לנו את יריחו".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד