בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אבסורד: חשודים ב"פגיעה בחופש הגישה למקומות הקדושים"

צעירים שנעצרו כשביקשו להתפלל בכניסה להר הבית חשודים ב"פגיעה בחופש הגישה למקומות הקדושים". עו"ד רום מ'חוננו': "המשטרה פוגעת בעצמה בחופש הגישה של יהודים להר הבית"

  • יח"צ
  • כ"ז אב תשע"ו - 14:34 31/08/2016
גודל: א א א
מעצר. אילוסטרציה (יהודה פרל) מעצר. אילוסטרציה (יהודה פרל)
מעצר. אילוסטרציה (יהודה פרל) מעצר. אילוסטרציה (יהודה פרל)

המשטרה החלה להשתמש בסעיף חדש במסגרת מאבקה בפעילי הר הבית. ארבעה נערים ושתי נערות שנעצרו שלשום בשעה שערכו סבב שערים וביקשו להתפלל בסמוך לשערי הר הבית, חשודים בעבירה של "פגיעה בחופש הגישה למקומות הקדושים", כך טען נציג המשטרה בדיון שנערך היום בעניינם.

השישה הגיעו בקבוצות של שניים לשערי הר הבית ולדבריהם ביקשו להתפלל במקום. לטענת המשטרה חלקם צעקו ומדבריהם נשמע שהתכוונו להיכנס להר הבית עצמו. נציג המשטרה הודה בדיון כי הם לא עברו את מחסומי המשטרה המוצבים לפני השערים, אך לטענת המשטרה התנהגותם עלתה לכדי עבירות של הפרעה לשלום הציבור, הפרעה לשוטר ופגיעה בחופש הגישה למקומות הקדושים, שכן לטענת המשטרה נוכחותם בסמוך לשער מנעה גישה ממוסלמים לתוך הר הבית.

עו"ד נתי רום ייצג את השישה מטעם ארגון חוננו וטען כי לא ביצעו כל עבירה, וכי המשטרה עצרה אותם ללא סיבה. הנערים אף טוענים כי השוטרים לא כתבו אמת בדו"חות הפעולה, וכי הם ביקשו להתפלל סמוך לשערים ועמדו בצד ללא הפרעה למעבר.

>לחץ כאן ותישאר מעודכן בכל הכותרות החשובות!<

המשטרה ביקשה להורות על הרחקתם של 4 ל-15 יום מהר הבית ושניים נוספים ל-30 יום מהעיר העתיקה כולה. השופטת יעל ייטב הורתה בסופו של דבר על הרחקת שתי נערות ושני נערים למשך 7 ימים מהר הבית ושעריו, צעיר נוסף הורחק ל21 יום מהר הבית ושעריו, וצעיר אחר הורחק ל30 יום מהעיר העתיקה, וזאת משום שלטענת המשטרה היה מעורב במעשים דומים בעבר.

עו"ד נתי רום אמר לאחר הדיון כי השימוש שעושה המשטרה בסעיף של פגיעה בחופש הגישה למקומות הקדושים שדינו מאסר של עד חמש שנים, הינו מקומם ואבסורדי.

"טענת המשטרה כי הנערים עברו על "פגיעה בחופש הגישה למקומות הקדושים", היא אבסורד שאין כדוגמתו", אומר עו"ד רום. "משטרת ישראל עצמה באופן שיטתי וממושך פוגעת בחופש הגישה של היהודים להר הבית, המקום הקדוש ביותר, ובתקופה האחרונה מונעת המשטרה גם תפילה בשעריו. אני קורא למשטרה 'להלך בנתיב הפסיקה', כדברי השופט המחוזי דרורי, ולא לפגוע בזכויות האדם היסודיות של אותם נערים ונערות".

במטה ארגוני המקדש אומרים בתגובה כי הם תמהים על הרחקתם של יהודים מלהתפלל בשערי הר הבית. "תפילות יהודים בשערי הר הבית התקיימו בכל הדורות, אפילו בשנות השלטון התורכי. אנו מחזקים את פעילי ארגון 'חוזרים להר' שנושאים במסירות את דגל המאבק בגזירות נגד היהודים בהר הבית וסביבותיו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד