בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

'איחוד הצלה' נערכים ליום הכיפורים

בארגון הוציאו לאור קובץ של דיני חולה ביום הכיפורים ומוקדים ייעודיים לקראת הצום, זאת בשל חולים שחוששים להקל בצום ושאלות נוספות

  • יח"צ
  • ג' תשרי תשע"ז - 15:55 05/10/2016
גודל: א א א
איחוד הצלה. ארכיון (יהודה פרל)
איחוד הצלה. ארכיון (יהודה פרל)

הימים הנוראים בפתח ואיתם עולות השאלות הנוגעות בענייני דיומא ובעיקר עניינים הלכתיים בנוגע לצום יום כיפור. מתנדבי 'איחוד הצלה' שפועלים בכל השנה וכך גם ביתר שאת בימים אלו, העלו בשנים באחרונות את הנושא הכאוב בהם הם נפגשים בימים אלו, כשרבים מהציבור אינם מכירים את ההלכה על בוריה ואינם מודעים להנחיות ההלכתיות אף בחולים שיש בהם סכנה.

לאור זאת, במהלך השבוע הקרוב, יפעיל בית ההוראה שבנשיאות מרן הרב ניסים קרליץ, בשיתוף עם ארגון 'איחוד הצלה' ו'לאומית שירותי בריאות', מוקדים מיוחדים במסגרתם ניתן יהיה לקבל מענה הלכתי רפואי על ידי רבנים ורופאים לכל שאלה הלכתית ורפואית.

המקרים הרבים שנתקלים מידי שנה, הם בחולים החוששים שצום יום הכיפורים יכול לפגוע חלילה בבריאותם ואשר הם חייבים להתייעץ על כך עם רופא האם וכיצד מותר להם לצום, ומה הדין באשר ללקיחת התרופות ביום זה. וכידוע במצבים כאלו אסור להסתמך על פסקי הלכה שקיבלו בשנים קודמות, וכל שנה מחויבים לשאול מחדש את הרופא כיצד לנהוג. וכן אינו דומה מקרה רפואי אחד למשנהו, וכל חולה הוא נידון הלכתי בפני עצמו, בהתחשב בנתונים הרפואיים האישיים, לכן חובה על כולם כאמור להתייעץ עם רופא ומורה הוראה.

ביוזמת אגף ההלכה של 'איחוד הצלה' מופץ בימים אלו קובץ הלכות מפורט המאגד בתוכו את כל העניינים הקשורים לחולה שיש בו סכנה הנצרך לאכול ביום הכיפורים. עלון ההלכה 'דיני חולה ביום הכיפורים' מופץ באלפי עותקים בבתי הכנסת והוא נועד לתת מענה הלכתי מקיף לכל השאלות של חולים ונזקקים לרפואה בענייני יום הכיפורים.

את הקובץ ההלכתי ערך רכז ההלכה הארצי, הרב נפתלי הלפרין ועבר הגהה על ידי הרב שריאל רוזנברג – חבר ועדת רבני 'איחוד הצלה'. כמו כן הקובץ זכה לעידודם וברכתם של שאר חברי ועדת הרבנים של 'איחוד הצלה', הרב עזריאל אויערבאך, הרב יהודה סילמן והרב אריה דביר.

לקובץ 'דיני חולה ביום הכיפורים' שפורסם בעבר היה ביקוש רב מעבר לצפוי ואף פנו בבקשה לאגף ההלכה של 'איחוד הצלה' לתרגם את הקובץ לשפות נוספות. הרב יעקב רוזנברג מנהל אגף ההלכה, ריכז את נושא חו"ל, ובימים אלו מפיצים את הקובץ בשפות עברית, אנגלית וצרפתית במדינות רבות ברחבי העולם.

בנוסף, באגף ההלכה של 'איחוד הצלה' יזמו בשיתוף עם 'לאומית שירותי בריאות' ובתי ההוראה בנשיאות מרן הרב נסים קרליץ, הפעלת 'מוקד הלכתי רפואי' לטובת כלל הציבור וללקוחות כל קופות החולים, אשר יפעל בימים ראשון ושני, ז' - ח' תשרי, בין השעות 19:00-22:00. קבלת קהל ביום ראשון בבית הדין רח' הרב שך 46 בני ברק.

המספר לפניות ל'קו ההלכה': 0722-722-350, כמו כן הוקם מוקד מיוחד לקבלת פניות הציבור ולהזמנת קובץ ההלכות 24 שעות ביממה ומספרו: 03-6001411.

הרב אפרים רוזנשטיין, מנהל שיווק ארצי מגזר חרדי, והרב יהודה אידלמן, מנהל מכירות ארצי מגזר חרדי מ'לאומית שירותי בריאות' אשר תמכו וסייעו למען הצלחת הפרויקט, מספרים בהתרגשות 'אנו שמחים לסייע לכלל הציבור ללא הבדל או השתייכות לקופת חולים זו או אחרת'. במוקד ההלכתי נערכים לקבלת מאות פניות מרחבי העולם. המוקד מאויש על ידי רבנים ורופאים, לשאלות יענו הגאונים הגדולים חברי ביה"ד שליט"א ואיתם טובי הרופאים המומחים בנושאים מגוונים.

"כארגון רפואי מקצועי המכוון ומונהג בידי גדולי הדור ומורי הוראה שליט"א, חובה עלינו לפרסם את ההלכות הנוגעות לכלל הציבור בתחומים של רפואה והלכה, כשם שאנו חשים חובה לפרסם מעת לעת הוראות בטיחות לציבור ואזהרה ממחלות ומסכנות", מסכם יו"ר איחוד הצלה הרב זאב קשש.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד