בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אפשר לומר בבטחה: הממסד לא הצליח"

בישיבת עוד יוסף חי מסכמים שנה בה שולטים שוטרי מג"ב על בית המדרש. "הישיבה עברה תקופה קשה, אך ממשיכה בלימוד ובשגשוג. התורה אינה משועבדת לא לתקציב ולא למבנה זה או אחר"

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • ט' ניסן תשע"ה - 20:40 29/03/2015
גודל: א א א
הרב יוסף אליצור מול בית המדרש הכבוש
הרב יוסף אליצור מול בית המדרש הכבוש

בימים אלו מציינים בישיבת עוד יוסף חי ביצהר שנה תמימה לתפיסת הישיבה בידי כוחות צה"ל ומג"ב. לפני כארבעה חודשים האריכו אלוף הפיקוד היוצא ניצן אלון, ושר הביטחון משה יעלון, את הצו בחצי שנה נוספת, ובינתיים שוהים בישיבה עשרות שוטרי מג"ב.

כמה מאות מטרים מקמפוס הישיבה רחב הידיים הנתון ב"מחבוש", שוכן בית המדרש הזמני של הישיבה, בו נמשך לימוד התורה ללא שינוי. בראיון לקול היהודי מסכם הרב יוסף אליצור, המנהל החינוכי של הישיבה את השנה הלא פשוטה.

"התורה אינה משועבדת לתקציב או מבנה". הרב יוסף אליצור בבית המדרש החלופי (יהודה פרל, הקול היהודי)

"עברנו שנה לא קלה, בה נעשה מאמץ אדיר מצד הממסד לסגור את הישיבה, בכל צורה שהיא", אומר הרב אליצור. "אבל למרות הכל כעת אפשר לומר בבטחה: הממסד לא הצליח. הישיבה עברה תקופה קשה, אך בהחלט ממשיכה בלימוד ובשגשוג. התורה אינה משועבדת לא לתקציב ולא למבנה זה או אחר, ואת הנשמות היקרות שחולמות ולומדות על גאולה ועל תורה פנימית ובת חורין – אי אפשר לכלוא ולעצור באיומים ובאלימות".

רדיפת הישיבה לא החלה עם תפיסת בית המדרש, אך בהחלט מדובר בנקודת הקצנה. "לאחר הפסקת התקציב לפני כארבע שנים, שמתקיימת כבר כמה שנים, נעשה מאמץ לסגור כל צינור של עזרה כספית לישיבה, בד בבד עם תפיסת המבנה, ועם רדיפה אישית והתנכלות חסרת רסן וחסרת תקדים כלפי תלמידים כדי למנוע מהם ללמוד בישיבה", מציין הרב אליצור.

תפיסת מבנה הישיבה, קמפוס רחב ידיים בו בית מדרש גדול, כיתות לימוד, משרדים וחדר אוכל, אילצה את הישיבה לבנות מבנה זמני וקטן, וקראוונים מפנימיות הישיבה הפכו למשרדים וחדר אוכל.

"התפיסה עצמה פגעה כמובן גם פיזית, והכריחה אותנו ללמוד בבית מדרש זמני ופחות נוח", אומר הרב אליצור, אך מדגיש כי "הפגיעה האמיתית היא הדריסה ברגל גסה על קדשי ישראל וחילול הקודש שבמעשה". הרב אליצור מתכוון לעצם תפיסת הישיבה, אולם גם להוספת "חטא על פשע" בהכנסת מכשירי כושר לבית המדרש, הפיכת כיתות הלימוד לחדרי שינה לשוטרים ושוטרות ועוד.

"בישיבה הופכים את המר למתוק". שוטרי מג"ב בתוך בית המדרש (הקול היהודי)

למרות הכל, הרב אליצור אומר כי הישיבה עסוקה בהסתכלות קדימה. "אנחנו פחות עסוקים בשאלת הפגיעה, ובעיקר נושאים פנים לעתיד, להמשך גדילה ושגשוג מתוך שמחה של מצוה, ומתוך תקוה שהאחראים למעשי הרשע יעשו תשובה ויצטרפו ליהודים הטובים שרוצים להמליך את ה' יתברך כאן בעולם".

לדבריו, היכולת לצמוח ולהמשיך נעוצה בתורתו הרחבה והעמוקה של נשיא הישיבה, הרב יצחק גינזבורג. "זכינו ובנשיאות הישיבה עומד הרב יצחק גינזבורג שליט"א שדוחף ונותן כח להמשיך וללמוד תורה בשמחה ובחיות, תוך קשר לרבונו של עולם ובלי התמרמרות ויאוש. דבריו הנפלאים ותורתו העמוקה נופלת כמים קרים על נפשות אנשי הצוות והתלמידים, שממשיכים להתאמץ בעמל תורה, תוך לימוד תורה לשמה, תורה על מנת לעשות, ותורה שמגמתה להפוך את העולם – להפוך חושך לאור ומר למתוק".

לאורך השנה האחרונה הגיעו לביקורי חיזוק והזדהות בישיבה לא מעט אנשי ציבור ורבנים, ובהם הרב שמואל אליהו, הרב צבי פרבשטיין, הרב יהושע שמידט, חברי הכנסת משה פייגלין, מאיר פרוש, ניסים זאב ואישים נוספים.

"אנחנו רוצים להודות על כל העזרה והתמיכה מהציבור וממשפחות התלמידים וכן לאנשי הציבור שפעלו ומנסים לפעול בנושא תפיסת הישיבה וברדיפות כלפי אנשי הישיבה, בפרט לרב מאיר פרוש ולעמותת "חננו"", אומר הרב אליצור. הוא מוסיף ומודה במיוחד לתורמי הישיבה, אשר אינה נשענת על תקציבים ממשלתיים: "התורמים מחזיקים את הישיבה שאינה מקבלת שום תקציב ממשלתי, ונותנים בכך כח לתורה להיות בת חורין ולא משועבדת לתכתיבים של תרבות זרה".

איזה מסר אתם רוצים להעביר למערכת בנוגע לתפיסת הישיבה?

"כאשר מדברים על "המערכת" יש לחלק בין המעשים של הממסד, לבין היהודים הטובים השבויים בתוך הממסד", מסביר הרב אליצור.

"אנחנו רוצים לפנות ליהודים השבויים ברמה זו או אחרת בתוך מעשים רעים שעושה המערכת, ולומר: אנחנו אוהבים אתכם מאד, כיהודים טובים שרובם גם אכפתיים ורוצים לעזור לעם ישראל. חבל שהמפקדים הבכירים מצליחים לסכסך ולגרום פירוד, בגלל הכיוון המוטעה שאותו מוביל הממסד הנוכחי. אנחנו מקוים שנצליח להגיע לפה-סח, לומר בקול שיהודים בעד היהודים, ושאתם מגוייסים כדי לעזור לעם ישראל בארץ ישראל ששייכת רק לו, ולא משתתפים במעשים המנוגדים לתורה.

ולמערכת הרודפת והמציקה לא נותר אלא לומר שמעשי הברוטאליות המוזרים לא מביאים שום תוצאה, גם לשיטת הרודפים והמציקים, אלא רק מרחיבים את מעגל האנשים שמבינים שיש כאן אבדן עשתונות ובלבול מוחלט. מוטב שתפסיקו להציק, ותתחילו להקשיב בעדינות ועם חוש יהודי למנגינה שבני הנוער המתוקים והקשורים לתורה ולארץ ישראל משדרים".

תגובות (11) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד