בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בגלל שאותרו סכינים נוספים: המאבטח ניצל מאישום

אחרי סאגה משפטית: המאבטחים שחיסלו שני מחבלים לא יועמדו לדין

  • כ"ד תשרי תשע"ז - 17:19 26/10/2016
גודל: א א א
זירת פיגוע בבנימין. ארכיון (הלל מאיר, tps)
זירת פיגוע בבנימין. ארכיון (הלל מאיר, tps)

רק לאחר דיון ונימוקים שונים, יכולים כעת שני המאבטחים שחיסלו מחבלים במחסום קלנדיה לנשום לרווחה. השניים נחקרו בגין הריגת המחבלים, אולם היום (רביעי) החליטו בפרקליטות כי יש לסגור נגדם את התיק ולא להעמידם לדין.

באחד מימי חול המועד פסח בשנה האחרונה, הגיעו שני צעירים ערבים, מראם אבו אסמעיל ואבראהים טאה, למחסום קלנדיה שבבנימין כשהם מסתירים סכינים. השניים נכנסו לאזור האסור לאזרחים להיכנס, התווכחו עם המאבטחים שכרזו להם מספר פעמים לעזוב את המקום ולבסוף אף שלפה מראם סכין, תוך שהיא צועקת 'אללה הוא אכבר' והשליכה לעבר המאבטחים.

מיד לאחר מכן, ירה אחד המאבטחים באוויר, מאבטח נוסף ירה לעבר מראם ומאבטח שלישי ירה לעבר מראם ואבראהים, שנהרגו במקום. שני המאבטחים כאמור נחקרו במשטרה בגין הריגת שני המחבלים. רק היום הודיעו בפרקליטות המדינה על סגירת התיק נגדם. כנגד האחד מחוסר אשמה וכנגד השני 'מחוסר ראיות'.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

מהנימוקים לסגירת תיק החקירה עולה, כי המאבטח שחיסל את מראם עשה זאת, גם לדעת הפרקליטות, לצורך הגנה עצמית לאחר שחש סכנה ממשית לחייו, אולם המאבטח שחיסל גם את איבראהים כמעט והועמד לדין ללא שני דברים שנתנו חיזוק לדברים כי עשה זאת לצורך הגנה עצמית.

בפרקליטות אומרים כי לאחר האירוע אותרו במקום סכינים נוספים, אשר אחד מהם דומה לזה שהשליכה מראם, מה שמלמד כי גם אבראהים תכנן לבצע פיגוע ככל הנראה ובשל כך הרגיש המאבטח מאוים. עוד עולה, כי מצפיה במצלמת האבטחה במחסום החליטו בפרקליטות כי אבראהים לא תכנן לשלוף סכין אולם הוסיפו כי ייתכן מזווית הראיה של המאבטח לא היה ניתן לראות זאת ולכן יש לסגור את התיק כנגדו "מחוסר ראיות", שכן לא ניתן לסתור את דבריו.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד