בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"בחשיבה מראש היה ניתן למנוע סערת ל"ג בעומר"

ועדת החינוך של הכנסת דנה היום בדחיית חופשת ל"ג בעומר במוסדות החינוך. ארגון חותם: "משרד החינוך עשה נכון בכדי שקדושת השבת תישמר"

  • יח"צ
  • י"ג אייר תשע"ז - 21:11 09/05/2017
גודל: א א א
ארכיון (אהוד אמיתון, tps)
ארכיון (אהוד אמיתון, tps)

וועדת החינוך של הכנסת ערכה היום (חמישי) דיון בנושא לוח חופשות התלמידים והזזת חופשת ל"ג בעומר. וזאת בעקבות החלטת משרד החינוך לקבל את המלצתה של הרבנות הראשית ולדחות ביממה את חופשת מוסדות החינוך ביום ל"ג בעומר וזאת בכדי למנוע חילול שבת.

בדיון השתתפו נציגי ארגון חותם, אשר הגיעו לגבות את עמדת משרד החינוך, במהלך הדיון בדיון העלו נציגי ההורים גם את סוגיית פער הימים שבין ימי החופשה במשק לבין החופשות במערכת החינוך, אשר לטעמם פוגעת באוכלוסיות החלשות במדינה, שאינם יכולים לשכור את שרותי שמרטפות.

הרב אבנר פורת מחותם אשר נכח בדיון סיפר "וועדת החינוך דנה היום בנושא של חופשת לג בעומר ובנושא החופשות בכלל, וזאת בהמשך לעתירה שהוגשה לבג"ץ ע"י ארגוני הורים גם על ההזזה של חופשת לג בעומר ע"י משרד החינוך וגם באופן כללי על ההתאמה בין החופשות של משרד החינוך לזמני החופשות במשק."

הרב פורת הצטרף לעמדת ההורים אך לא על חשבון קדושת השבת "אנחנו אכן תומכים בנושא הזה של צמצום החופשות והתאמתם לחופשות של ההורים של ההורים בין ע"י הוספת ימי לימודים על חשבון ימי החופש ובין אם בהורדת ימי חופש שאכן רבים מידי. אבל, כל עוד המצב הנוכחי קיים אנחנו חושבים שמה שמשרד החינוך עשה הוא דבר נכון משרד החינוך היה קשוב גם לנושא קדושת השבת וגם לדרישת הרבנות הראשית שקראה להזיז את המדורות ביום כדי שקדושת השבת תישמר." מסר.

על ביקורת ההורים מדוע רק שבועיים לפני ל"ג בעומר נזכר משרד החינוך, ולא חשב על קדושת השבת בטרם קבע את לוח החופשות, הצטרף הרב פורת "אכן היה ראוי כי הדבר היה נעשה בחשיבה מראש ומבעוד מועד ובכך היה ניתן למנוע את הסערה".

לסיכום קרא יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי לארגוני המורים ולמשרד החינוך להגיע להידברות ולצמצם את הפערים בין מספר ימי החופשה של התלמידים לימי החופשה של ההורים העובדים. עוד קרא לארגוני ההורים ולכל מי שיש הצעה ללוח חופשות חלופי, לשלוח את ההצעה לוועדת החינוך של הכנסת.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד