בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גבעת אסף בסכנת הריסה

לקראת החלטת שופטי בג"ץ, תיערך מחר (ג') עצרת תפילה בישוב, בו מתגוררות כשלושים משפחות

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • ה' תשרי תשע"ה - 13:09 29/09/2014
גודל: א א א
גבעת אסף (הקול היהודי)
גבעת אסף (הקול היהודי)

שוב מוטל הישוב גבעת אסף שבבנימין, בו מתגוררות כשלושים משפחות, בסכנת הרס מיידי, וזאת על אף הסיכומים אליהם הגיעו התושבים עם נציגי הממשלה.

סיפורה המשפטי של גבעת אסף מורכב ונפרס על גבי שנים, ונראה כי הפעם, הכרעת בג"ץ הצפויה להינתן בימים הקרובים, תביא אל קיצה את הסאגה המשפטית הפתלתלה.

הבג"ץ המקורי שהוגש בידי תנועת השמאל הקיצוני 'שלום עכשיו', התייחס למאחזים להם הוצא בזמנו צו תיחום בידי אלוף פיקוד המרכז.'צווי התיחום' שהוצאו למספר יישובים "חוקקו" לפני עשור משפטני פיקוד מרכז והוא נחתם לראשונה בידי אלוף פיקוד המרכז דאז משה קפלינסקי. משמעותו של הצו הייחודי הוא כי השטח שתוחם צפוי לההרס ללא כל צו בתוך מספר ימים, וכל מבנה חדש שנבנה בו לא נזקק לצו הריסה בפני עצמו.

מאז מתגלגלים הדיונים לאורך השנים, ולפני כארבעה חודשים, כאשר היה נראה לתושבים כי הסדרת הישוב בפתח, פינו באופן עצמאי מספר בתים מאחת חלקות הישוב שלא נרכשה. בתמורה התחייבו נציגי הממשלה לבחון את רכישת שאר החלקות בידי התושבים, ובאם ימצא כי הרכישות חוקיות, יוכשר הישוב על האדמות שנרכשו.

אולם לפני כחודש, בהודעת עדכון לבג"ץ, הודיעה המדינה כי לגבי חלקה נוספת התגלו בעיות ברכישה, ועל כן יש לפנותה באופן מיידי. במהלך דיון בבג"ץ שהתקיים לאחר ההודעה, מסרו נציגי פרקליטות המדינה, כי בניגוד לסיכומים עם התושבים, כרגע אין כוונה להכשיר את הישוב על הקרקעות שעליהן אין מחלוקת כי נרכשו כדין, וזאת מחוסר נכונות של פקידים במנהל האזרחי ובגופים נוספים.

כעת ממתינים התושבים להחלטת השופטים בדבר עתיד הישוב, וקיים חשש כבד כי השופטים יורו להחריב את הישוב כולו, וזאת לאור תשובת המדינה על חוסר הנכונות להכשיר את המקום. המדינה יכלה אמנם לבטל את צו התיחום של אלוף הפיקוד, ובכך לפטור את הבעיה המשפטית המיידית בנוגע לבתים הממוקמים על החלקות שנרכשו, אולם משום מה בחרה שלא לעשות זאת.

בגבעת אסף הודיעו כי הם נערכים למאבק במידה ובג"ץ יורה על הרס הישוב כולו, ובכך בעצם על סילוקה של הנקודה, שהוקמה לאחר רצח אסף הרשקוביץ הי"ד מעפרה, בעקבות שורת פיגועי ירי באזור הצומת בה ממוקם כיום הישוב. מחר (שלישי) תיערך בישוב עצרת תפילה וזעקה בהשתתפות רבנים ואישי ציבור.

עצרת תפילה בגבעת אסף

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד