בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"דמי אחינו על ידיו של ניזרי"

הורי העצורים בפרשת העינויים ואנשי מטה 'יהודי לא מענה יהודי' מוחים על השתתפותו של רז ניזרי במושב בנושא נוער הגבעות ב'כנס ירושלים' של ערוץ 7. בעלון השבת 'שבתון' הופיע השבת מאמר פתיחה של אדון ניזרי

  • כ"ח שבט תשע"ו - 14:08 07/02/2016
גודל: א א א
מיצג העינויים בכיכר הבימה (יהודי לא מענה יהודי)
מיצג העינויים בכיכר הבימה (יהודי לא מענה יהודי)

ביום שלישי הקרוב, במהלך היום השני של 'כנס ירושלים' של 'ערוץ 7' ו'בשבע', יתקיים מושב בנושא נוער הגבעות.

תחת הכותרת "נוער הגבעות - חיל חלוץ או מקור סכנה?", מופיעים כמה וכמה אישים שאמורים לשאת דברים במסגרת המושב: אתיה דן - מנכ"לית עמותת 'תנופה' למען נוער בסיכון, אשת ההתיישבות דניאלה וייס, עמישב מלט - תושב 'גאולת ציון' ומורחק מנהלי, עו"ד רז ניזרי - סגן היועמ"ש, רועי שרון - כתב ערוץ 10 והרב יובל שרלו מארגון רבני צוהר.

השתתפותו הצפויה של רז ניזרי בכנס עוררה את חמתם של רבים מאחר וזה היה חוליה מרכזית שאפשרה את העינויים שננקטו במרתפי השב"כ כלפי העצורים ב"פרשת העינויים".

הוריהם של כמה מהעצורים בפרשה שגרו מכתב לדודו סעדה, יו"ר 'בשבע', בו הם מוחים על הזמנתו של ניזרי: "נדהמנו לראות כי בין הדוברים הרבים בכנס, בפאנל שעוסק בנוער הגבעות, בחרתם להביא לא אחר מאשר את רז ניזרי. סוגיית נוער הגבעות אכן חשובה וכאובה אבל ניזרי שבר את הכלים בטיפול בסוגיה. ניזרי אחראי בצורה ישירה על האישור לעינויים כלפי בנינו וחבריהם. הוא אחראי גם על הפצת השקרים וזריית החול בעיני הפוליטיקאים והציבור שכביכול לא היו עינויים", כתבו ההורים וסיימו בבקשה לביטול השתתפותו בכנס.

ב'בשבע' הגיבו לדברים, ואמרו כי חשוב היה להם לתת בימה למגוון דעות בסוגיית נוער הגבעות.

| במה נוספת לאדון ניזרי

בסוף השבוע האחרון הסתבר שהלגיטימציה הציבורית לאדון ניזרי בקרב הציבור הדתי-לאומי לא הסתיימה בהזמנתו ל'כנס ירושלים'.

בעלון השבת 'שבתון' הופיע מאמר שער עם אדון ניזרי, דבר תורה על פרשת משפטים, אם תהיתם.

(צילום)

במטה 'יהודי לא מענה יהודי' מסרו לקול היהודי: "אנחנו רואים בחומרה את הזמנתו של אחד הצירים המרכזיים בעינוי אחינו הנערים במרתפי השב"כ ל'כנס ירושלים'. למרות הרצון לשמוע דעות מגוונות ושונות בסוגיית נוער הגבעות כמו בכל סוגיה אחרת, הלגיטימציה הציבורית לאדם שדמי אחינו על ידיו, בכנסים או בכל בימה אחרת, מלמדת על ניתוק וחוסר אכפתיות ממצבם של אותם נערים. אנו קוראים למארגני הכנס לבטל את הגעתו לאלתר".

| "מכסה על העינויים שעברו הנערים"

נזכיר, כי בשבוע שעבר נחשפו חלק מחומרי החקירה של עמירם בן אוליאל ושאר העצורים בפרשה שאששו את הטענות של משפחות העצורים ועורכי דינם באשר לעינויים שספגו העצורים בשב"כ.

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את עמירם בן אוליאל, אמר לאחר חשפית החומרים: "מצופה היה מבכיר כמו רז נזרי לפעול נגד העוולות אליהן נחשף אך לצערי הוא החליט לשתוק, ופגע לא רק בצעירים אלא גם במנדט הנרחב שנתן לו כמשנה ליועץ המשפטי האמון על זכויות אזרח. אם בארזים נפלה שלהבת ונזרי שותק, מה נצפה מאחרוני החוקרים בשב"כ שכיסחו את הצורה ללקוחות שלנו".

לאחר שרז ניזרי ביקר את העצורים והוציא הודעה לתקשורת לפיה טענות עורכי הדין על עינויים הן מופרכות, טען עו"ד עדי קידר כי הביקור של ניזרי אצל העצורים מעלה חשד לשיבוש הליכי חקירהוכי דבריו על "מצבם הטוב" של העצורים הוא כיסוי לעינויים שהתרחשו בפועל.

בתוך כך, לקול היהודי נודע כי השתתפותה של דניאלה וייס במושב נתונה בספק גדול מסיבות אישיות, כך שנראה שמלבד עמישב מלט, הדוברים במושב אינם יכולים לייצג את נוער הגבעות בדיון, בלשון המעטה כמובן.

תגובות (8) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד