בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הדסה הר-הצופים: רופאי שיניים גומלים מעישון

רופאי השיניים מטפלים במעשנים, נוצר ביניהם קשר והם מסיימים להם להילחץ

  • כלב אליהו
  • א' כסלו תשע"ז - 19:49 01/12/2016
גודל: א א א

במרכז הרפואי "הדסה הר-הצופים" התקיימה לאחרונה סדנא להכשרת רופאי שיניים לגמילה מעישון. לא מדובר על התמחות חדשה של רופאי שיניים, אלא על ניצול של היחס מטפל-מטופל הקיים בין הרופא לבין מטופלו. נזקי העישון גרמו למדינות רבות בעולם המערבי להגדיר את העישון כ"מחלה" ולצורך גמילת המעשנים, עושה העולם הרפואי שימוש נרחב בתרופות.

הקשר בין רופאי שיניים למעשנים ולגמילה מעישון איננו רק קשרי מטפל-מטופל. נזקי העישון הקשורים ברפואת השיניים הינם רבים ומגוונים; לבד מהחשש מפני מחלת הסרטן העלולה להתפתח בחלקים שונים בחלל הפה כמו החניכיים ובלוטות הרוק, העישון עלול לגרום למחלות חניכיים קשות העלולות לגרום לאובדן שיניים, כמו גם למשך החלמה ארוך במיוחד.

עם זאת, הרעיון מאחורי הקמת הסדנא לא מבוסס רק על נזקי העישון הייחודיים לרפואת השיניים. הקושי בגמילת מעשן מתחיל כבר בשלב איתור המעשן, וממשיך בשכנועו להתחיל בתהליך גמילה, כמו גם בהתמדה בתהליך גמילה, ומתן תמיכה סביבתית נאותה לנגמל.

ד"ר יצחק טייב, מומחה ברפואת חניכיים ומנהל המרפאה בהדסה הר-הצופים מסביר כי "רופא השיניים הירושלמי מטפל במעשן הירושלמי, נוצרים ביניהם קשרים אישיים קרובים בהמשך לתדירות המפגש במרפאה. כך הופך למעשה רופא השיניים לשגריר של גמילה מעישון וביכולתו בהחלט להשפיע על המעשן ולמנף לחיוב את יחסי הקרבה והאמון הנוצרים ביניהם. הדסה מצטרפת אל שורת המובילים בעולם המביאים את מטופליהם לגמילה מעישון. עד כה הוכשרו מעל למאה רופאים שעברו את ההכשרה הנ"ל ומהווים חזית מצוינת למלחמה בעישון ונזקיו."

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד