בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הוכשר מקום חלופי לתושבי עמונה

המנהל האזרחי סיים לאשר שטח לבניית עשרות יחידות דיור מזרחית לשילה, היכן שקיימת כיום גבעת 'גאולת ציון'. "מבחינתנו דרך המלך הוא חוק ההסדרה"

  • כ"ה תמוז תשע"ו - 11:18 31/07/2016
גודל: א א א
עמונה (אברהם שפירא)
עמונה (אברהם שפירא)

שטח בגודל 1,600 מטרים רבועים הומלץ בשל מעמדו כאדמות מדינה והוכשר לבניית מקום חילופי לתושבי עמונה שצפויים להיות מפונים על ידי המדינה בעוד כחצי שנה.

השטח ממוקם מזרחית לשילה, היכן שקיימת כיום גבעת 'גאולת ציון'. המיפוי המחודש של השטח נדרש לצורך קידום תכניות הבניה במקום, בראשן תכנית לבניית 140 יחידות דיור במקום, ש-40 מהם ישמשו את מפוני עמונה והיתר ימכרו, כך דווח בגלי צה"ל.

תושבי עמונה הודיעו כי הם מתנגדים להעתקת יישובם למקום חלופי גם במחיר מאבק על בתיהם. שרי הממשלה העוסקים בסוגייה ממתינים לחוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הנוגעת לפתרון של שימוש בקרקעות ליד עמונה כ"נכסי נפקדים" והעברת בתי היישוב אליהם.

"בסופו של דבר, למרות כל השמועות, אף אחד עדיין לא הציג בפנינו פתרון מגובש שייתן מענה לארבעים המשפחות ויותר ממאתיים הילדים המתגוררים בעמונה, כבר מעל לעשרים שנה" כתבו תושבי עמונה בדף הפייסבוק שלהם הבוקר (ראשון).

"מבחינתנו, דרך המלך לפתרון הבעיה הוא חוק ההסדרה, חוק שיסיר באופן סופי ומוחלט את חרב הפינוי שמעל ראשינו ויפתור מהשורש את בעיית הבתים של המשפחות בעמונה ושל עוד כאלפיים משפחות נוספות. עינינו נשואות לדרג המדיני - ראש הממשלה, שר הביטחון, שרת המשפטים והממשלה כולה, ומצפים שיפתרו את העניין, בדרך זו או אחרת. זו ממשלה לאומית והיא מחויבת לציבור שבחר בה ולתושבי עמונה בפרט".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד