בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"החיילים הסתכלו ולא עשו כלום"

ביום שישי הותקף חקלאי שחרש שדה בבנימין. רימוני גז, אבנים, ניסיון גניבת נשק והצתות. "החיילים לא נתנו לסיירי הבטחון לפעול", מספר מי שהיה עד לאירוע

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ' אלול תשע"ד - 10:19 15/09/2014
גודל: א א א
עמק שילה (ויקיפדיה)
עמק שילה (ויקיפדיה)

לא מעט מערכות התנהלו סביב אדמות היהודים באזור גוש שילה בבנימין. כאשר ברובם, נאלצו התושבים להתמודד מול חריש ערבי בשדות הסמוכים ליישובים, בזמן בו צה"ל, הממונה על בטחון התושבים, מאבטח את החריש-הערבי.

ביום שישי האחרון התרחש מקרה הפוך, אך ספק אם ניתן לומר כי הצבא אבטח את החריש היהודי. חקלאי יהודי ירד לחרוש את השדה הסמוך לביתו, אך עד מהרה נאלץ להפסיק את העבודה. "הוא חרש שדה במורדות שבות רחל לכיוון עמק שילה", סיפר בשיחה עם הקול היהודי, מאיר, תשוב האזור שהיה עד לאירועים. "מסביבו התאספו בערך מאה ערבים שהתחילו להתפרע במקום".

חריש ערבי באדמות גוש שילה (סוכנות תצפית)

מהר מאוד, אפשר לציין, הגיעו למקום סיירי הבטחון של הישובים הסמוכים, אך מישהו מנע מהם לפעול. "סיירי בטחון הגיעו יחד עם ג'יפ צבאי שלא נתן להם לפעול. הערבים התפרעו וזרקו אבנים והצבא ואנשי הבטחון התחילו לסגת. הם יישרו קו אחרונה לכיוון הישוב", מספר מאיר על מה שראה מהגבעה הסמוכה.

אירוע כזה אינו מראה נדיר. במוקדים רבים ברחבי יהודה, שומרון, בנימין וירושלים, מתפרעים ערבים, לפעמים עשרות, ומערכת הבטחון מתעקשת לפעול במדיניות "ההכלה" ו"ההבלגה". "חבר שלי הסתכל במשקפת וראה שערבים מנסים לחטוף נשקים מהחיילים. הצבא ירה רמוני גז והערבים זרקו אותם בחזרה לחיילים. מסביב התחילו כמה ערבים להצית אש, החיילים הסתכלו ולא עשו כלום".

ערבי משליך רימון גז באמצעות קלע בבנימין. ארכיון (וואפא)

בשדה בו התרחשו ההתפרעויות, אשר נחרש בידי יהודים גם בשנה שעברה, היו ממוקמים כמה שלטי תיירות של המועצה האזורית 'מטה בנימין'. "ערבים התחילו לשבור את עמודי התיירות. בשלב מסוים הם עלו על הרכבים שלהם והלכו. לא שהצבא הבריח אותם. הם פשוט גמרו את החגיגה והלכו".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד