בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המדינה נכנעה: בית המחבל לא ייהרס

המדינה הודיעה כי היא תסתפק באטימת חדרו של המחבל, שניסה להתנקש בגליק, ולא מעוניינת להרוס אותו

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ב אדר תשע"ה - 10:22 03/03/2015
גודל: א א א
המחבל שניסה להתנקש בגליק
המחבל שניסה להתנקש בגליק

פרקליטות המדינה הודיעה אמש (שני) כי היא חוזרת בה מבקשתה להרוס את ביתו של המחבל מועתז חג'אזי שניסה להתנקש בפעיל הר-הבית יהודה גליק וכעת היא מבקשת רק לאטום את חדרו של המחבל בבית המשפחה.

גליק נורה בידי ערבי בחודש חשוון האחרון לאחר שסיים להרצות בנושא עליית יהודים להר הבית. מיד לאחר מכן, נמלט המחבל לביתו שבשכונת סילוואן, לשם הגיעו שוטרי ימ"מ ובסיום קרב יריות הוא נהרג. במשך תקופה ארוכה אושפז גליק בבית החולים במצב קריטי, ולאחר טיפולים ממושכים הוא שוחרר לביתו.

עוד בנושא:
מי הוא הערבי שניסה להתנקש בגליק?
"שופטי בג"ץ שופכים את דמינו"
גליק לבג"ץ: "צרפו אותי כמשיב לעתירה"
ביתו של המחבל בסילוואן

בתחילה ביקשה המדינה להרוס את ביתו של המחבל, כפי שעשתה לביתו של הרוצח עבד אל רחמן א-שלודי, שביצע את פיגוע הדריסה בתחנת הרכבת הקלה סמוך למטה הארצי של המשטרה בירושלים בחודש תשרי. שופטי בג"ץ קבעו, בעקבות עתירה שהגישו בני משפחתו של המחבל, כי מכיוון שלא קיים חשד אשר מי מבני משפחתו של המחבל היה מעורב בפיגוע, העבודה שגליק לא נהרג והנזק שהריסת הבית יכולה לגרום לבתי הערבים הסמוכים, על המדינה לנמק מדוע לא תסתפק בהריסת הבית. אמש כאמור, נכנעה המדינה לשופטי בג"ץ וכעת היא מבקשת רק לאטום את חדרו של המחבל.

צו ההריסה שהוצא כלפי המחבלים שטבחו במתפללי הר נוף, וכן המחבל משכונת ג'בל מכובר שרצח באמצעות טרקטור את אברהם וואעלס ופצע נוספים בפיגוע הטרקטור בכיכר זקס, אשר אושר לפני כחודשיים על ידי שופטי בג"ץ, עדין לא מומש והבתים טרם נהרסו.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד