בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשטרה לא פעלה - העצורים לא ישוחררו

הוארך מעצר חמשת התושבים שנעצרו בפרובוקציה המשטרתית סמוך לכוכב השחר, וזאת למרות שהמשטרה לא ביצעה פעולות חקירה ולא נתנה לכך הסבר. עו"ד הלוי מטעם חוננו: "החלטה בלתי סבירה"

  • יח"צ
  • א' אייר תשע"ה - 10:48 20/04/2015
גודל: א א א
בית משפט השלום בירושלים (יהודה פרל, הקול היהודי)
בית משפט השלום בירושלים (יהודה פרל, הקול היהודי)

חמשת התושבים שנעצרו בשבוע שעבר בטענה שתקפו ערבי ובלשי משטרה מחופשים לערבים שהתקרבו לכוכב השחר ישארו במעצר עד ליום שלישי, כך קבעה אמש (א') השופטת מרים קסלסי מבית משפט השלום בירושלים.

בדיון התברר כי על אף התחייבות מפורשת של נציג המשטרה בדיון בביהמ"ש המחוזי ביום שישי על כך שהמשטרה תסיים את כל פעולות החקירה עד לדיון הבא, המשטרה לא ביצעה דבר והגיעה לבית המשפט עם בקשה זהה לדיון הקודם.

עו"ד דוד הלוי שייצג את החמישה מטעם ארגון חוננו טען כי יש לשחררם משום שמדובר בזלזול בבית המשפט, וכי החוקר אישר כי לא הוגש כל חומר חקירה חדש בפני בית המשפט. למרות זאת קבעה השופטת כי יש להאריך את המעצר.

"נמסרה לביהמ"ש המחוזי התחייבות כי פעולות החקירה שהן בנות שיבוש יבוצעו... פעולות אלו לא בוצעו ולא ניתן הסבר מדוע, ולמעשה לא בוצעה כמעט אף פעולה מאז הארכת המעצר האחרונה", כתבה השופטת קסלסי בהחלטתה. "איני יודעת מדוע נציג המבקשת הצהיר הצהרה שאינו יכול היה לעמוד בה, אולי מפני יראתו את ביהמ"ש המחוזי", הוסיפה השופטת אולם בסופו של דבר קבעה כי בכל זאת היא מורה על הארכת המעצר בשלושה ימים.

עו"ד דוד הלוי מארגון חוננו מיהר להגיש ערר על ההחלטה לבית המשפט המחוזי. בדיון ערר שהתקיים בעניינו של הקטין, אשר מעצרו הוארך ביממה בלבד בשל נסיבות נוספות, קבע שופט המחוזי עודד שחם כי במידה והמשטרה לא תבצע עד היום פעולת חקירה מסויימת, יקשה על המשטרה לבקש הארכת מעצר נוספת. היום (ב') צפוי להתקיים דיון בערר שהוגש בעניין הבגירים שנעצרו.

עו"ד דוד הלוי שייצג את העצורים מטעם חוננו מסר בתגובה: "מדובר בהחלטה בלתי סבירה ובלתי מתקבלת על הדעת. בית משפט השלום שם עצמו כערכאת ערר על בית המשפט המחוזי תוך שהוא מרוקן מתוכן את החלטתו שקבעה כי המעצר יסתיים וכי כל פעולות החקירה יבוצעו עד לדיון. בית המשפט אף הגדיל לעשות בכך שביצע אנליזה לחוקר וקבע כי התחייב לסיים את פעולות החקירה בבית המשפט המחוזי בגלל מוראו מן המעמד בבית המשפט המחוזי קביעה שאין לה כל אחיזה במציאות ונועדה לתת צידוק להחלטה הבעייתית שקיבל. אנו הגשנו ערר שידון בשעות הקרובות ומעריכים כי יביא לשחרור מרשנו מן המעצר, שממילא נעצרו על לא עוול בכפם".

| "המשטרה הובילה ערבי לשטחים סמוכים לישוב ועוררה פרובוקציה"

החמישה נעצרו ביום חמישי לאחר שהמשטרה יזמה אירוע במהלכו הובילה רועה צאן ערבי יחד עם בלשי משטרה מחופשים לערבים, בסמוך לגבעת הבלאדים ומעלה שלמה שליד כוכב השחר. במקביל הוצבו כוחות משטרה ויס"מ במארב ועצרו תושבים שהוזעקו למקום בטענה שתקפו את הערבי והבלשים.

העצורים עצמם מכחישים כי תקפו את השוטרים והערבים. לדבריהם, אחד מהם הבחין תחילה בעדר עם ערבים בנקודה סמוכה מאוד לגבעת הבלאדים, נקודה אליה לא מגיעים ערבים. הוא חשש כי מדובר באירוע בטחוני או בגניבת העדר שמחזיקה הגבעה, ולפיכך דהר על סוסו לכיוון הערבים, וכשהבחין כי לא מדובר בעדר של תושבי הגבעה עזב את המקום. האחרים טוענים כי הוזעקו אף הם למקום אך כשהבחינו עוד מרחוק כי העדר והערבים החלו להתרחק, חזרו לכיוון הישוב ובשלב זה נעצרו.

במהלך הדיון שנערך בעניינם ביום שישי הציג עו"ד קידר מסמך שהוגש במשפט המתנהל בגין אירוע דומה שיצרה המשטרה סמוך לסוסיא, ובו מצהיר השר לביטחון פנים כי המשטרה לא תבצע עוד פעילויות מסתערבים נגד התושבים היהודים ביהודה ושומרון, בייחוד בשל הסכנה הביטחונית שהדבר יוצר. יש לציין כי חמותו של אחד העצורים נרצחה בפיגוע סמוך לכוכב השחר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד