בע"ה ל' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

העד: "המ"פ לא היה מקשיב לי בשטח"

אשי הורוביץ, תושב חברון, סיים עדותו בבית הדין הצבאי ביפו. נהג אמבולנס בחברון עלה להעיד אחריו

  • כ"ו אב תשע"ו - 10:51 30/08/2016
גודל: א א א
זירת האירוע (TPS)
זירת האירוע (TPS)

יום נוסף של עדויות מטעם ההגנה נפתח הבוקר (ג') במשפטו של אלאור אזריה בבית הדין הצבאי ביפו.

ראשון העדים היום הוא אשי הורוביץ, תושב שכונת תל רומיידה הסמוכה לזירת הפיגוע בחברון ומי שנכח בזירה עצמה בזמן הירי של אלאור לעבר המחבל.

לדברי הורוביץ, הלבוש החם של המחבל ביום קייצי יחסית העלה חשש ממשי ממטען על גופו. "המחבל היה לבוש בצורה חריגה עם מעיל שחור סגור מה שמהווה חשש מאוד כבד שהוא עם חגורת נפץ, מטען, נשק או כל דבר אחר תחת בגדיו", אמר הורוביץ.

כתב וואלה שבתאי בנדט מדווח מאולם הדיונים שהורוביץ סיפר על תחושת מסוכנות גבוהה במהלך האירוע: "התחושה בזירה כמו בכל זירה - חשש כבד ממה שיכול להיות. מסביב שכונה ערבית שלא רוצה בטובתנו ומחבל לבוש בצורה חשודה. אני כל הזמן הדגשתי לכלל התושבים לא לצאת".

>לחץ כאן ותישאר מעודכן בכל הכותרות החשובות!<

הורוביץ עומת עם דבריו של המ"פ תום נעמן שהעיד מטעם התביעה: "מדובר במ"פ שמאלני מובהק שלצערי בשונה מהציפייה שיתייחס לאירוע בצורה מקצועית הוא מכניס לפה דעות אישיות".

מחוץ לבית הדין התאספו, כמו בכל יום של דיונים, פעילים והפגינו למען שחרורו של אלאור. בשלב מסויים רעש מהמפגינים הפריע להתנהלות הדיון והוא הופסק בשל כך. משטרה הגיעה למקום ופועלת להשתקת המפגינים.

התובע: "כל החיילים טוענים שלא היה פחד ורק אתה שמתאר תחושת סכנה, לא עושה כלום כדי להזהיר את חבריך מהסכנה? הורוביץ עונה: "לעניות דעתי אף אחד שם לא חירש. מי שהיה שמע.החשש היה ניכר. ייתכן שמדובר בחיילים צעירים שזה אירוע ראשון עבורם וטבעי שלא היו ערים לסכנה".

לגבי שאלת התובע, למה לא העיר את עיני המפקדים ענה הורוביץ: "לגבי תום הרי אנו ציניים. הוא לא היה מקשיב ליממילא. הדבר הכי לא נכון הוא שכל אזרח ייתן עצות והערות למפקדים בשטח". לשאלת התובע: "למה אתה לא מתרחק למקום בטוח, למה אתה לא מתרחק מהסכנה?" ענה העד: "אני סבור בכל האירוע שהסכנה ברורה ובמידה והמחבל יסכן יבוצע ירי.אני מבין עכשיו שגם אני ואחרים ננהג במשנה זהירות ונסיק את המסקנות".

לגבי המציאות בחברון אומר הורוביץ: "אנחנו באח הגדול" כשהוא מתכוון שהאזור מצולם כל העת על ידי הערבים.

העד השני, אלעד פס הוא נהג אמבולנס שהגיע לזירת האירוע. הוא החל את עדותו סמוך לשעה 15:15 בגרסה על האירוע מכיוון שלא נחקר במצ"ח. אלעד:"כשהגעתי היה מחבל שרוע לרוחב הכביש החנתי את האמבולנס ונגשתי לפצוע להעניק לו טיפול". עו"ד בסרגליק המייצג את אזריה: "מה המחבל לבש?" פס: "מעיל שחור עבה כבד". עו"ד: "מה אתה חש?" פס: "היה תמוה.מעיל שלא מתאים למזג האוויר והרגשתי איום שהוא מסתיר משהו מתחתיו. מבחינתי שאני מגיע לזירה אני דרוך לנעשה מסביבי וחרטות שאכן בטוח להיכנס לזירה".

עו"ד: "מה המרחק של הסכין מהמחבל?". העד: "אני לא ראיתי סכין". עו"ד: "טיפלתם במחבל?" פס: "לא. כיוון שלא היה זיכוי חבלן. עד זיכוי אסור לנו".

(עודכן 15:26)

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד