בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפצוע באירוע אזריה מעיד בבית הדין

א"ו, החייל שנפצע מדקירות בפיגוע בצומת ג'ילבר מעיד מטעם ההגנה בבית הדין הצבאי ביפו. "החשש ממטען היה ממשי". אחריו עלה להעיד מנכ"ל מד"א אלי בין

  • אברהם שפירא
  • כ"ב אלול תשע"ו - 11:03 25/09/2016
גודל: א א א
מפגינים היום בבית הדין ()
מפגינים היום בבית הדין ()

יום נוסף במשפטו של החייל אלאור אזריה נפתח הבוקר (ראשון) בבית הדין הצבאי ביפו. העד הראשון א"ו שעלה לדוכן הוא הפצוע באירוע הדקירה שבעצמו ירה במחבלים.

עו"ד אייל בסרגליק התחיל את חקירת העד מטעם ההגנה: הועבר לך תדרוך על מטען על המחבל? העד: לא. בסרגליק: מה הסכנה המוחשית בחסם ג'ילבר (מקום האירוע - א"ש)? העד: יש מגע כל הזמן בינינו ובין הפלסטינים והסכנה העיקרית היא דקירות ואיום מטענים.

העד החל לתאר את האירוע עצמו: "היה את המחבל עם המעיל וידיים בכיסים. היה מוזר והעלה חשד. (הם) התקרבו לעמדה וניסו להתחמק מהמגנומטר. ברגע שהמ"מ אמר להם לעצור ולחזור אחורה ראיתי שמשהו לא בסדר. (הם) נעמדו והסתכלו אחד על השני. שלחתי יד לנשק, אחד (מהחבלים) הוציא סכין ורץ למ"מ וניסה לדקור אותו".

בית הדין הצבאי ביפו ()

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

"המ"מ תפעל מעצור וירה במחבל. בזמן הזה שאלתי איפה המחבל השני, מה הוא עומד לעשות, להפעיל מטען או משהו ואז אני מרגיש שתי דקירות ביד ובכתף. הסתובבתי ותוך כדי נפילה יריתי שלושה כדורים והוא בורח. אני חושב שהוא עדיין מהווה סכנה, אולי יפעיל מטען. רץ אחריו תוך כדי תפעול מעצורים. הוא מסתובב אלי חזרה ורץ לכיווני ואני שומע שלוש יריות והמחבל נופל".

לאחר מכן מספר העד כי ניסה לירות שוב אך ללא הצלחה. בנוסף אמר העד כי כשהיה באמבולנס שמע את הצעקות שיש חשש למטען ונלחץ מזה: "החשש ממטען היה ממשי, הוא יכול להתפוצץ ואני לא מוגן". עוד אמר העד כי לא היה מי שלקח פיקוד בזירה. בשלב זה סיים עו"ד בסרגליק את חקירתו של העד מטעם ההגנה. לאחר הפסקה יתחדש הדיון והחקירה מטעם התביעה.

העד הבא הוא אלי בין, מנכ"ל מד"א. הוא עולה להעיד בשל וועדת חקירה שהקים מגן דוד אדום לאחר האירוע. בין סירב להגיע לפגישת ההכנה לעדות עם עורכי הדין מטעם ההגנה בכדי שהעדות "תהיה נקייה". עו"ד בסרגליק: "מה היו נהלי מד"א עד האירוע בנוגע לחשש ממטען?" בין: "לא נגשים למפגע עד שהוא לא זוכה או הוסר חשש ממטען".

הבוקר הגיב נתניהו בדף הפייסבוק שלו והבהיר את דבריו שפורסמו בערוץ 2 בנוגע לשיחתו עם אביו של אלאור אזריה אז אמר "התקשרתי להוריו של אלאור אזריה כמו שאני מתקשר להורים של חיילים שנהרגו או נעדרים" ועורר "סערה".

בתגובה כתב בדף הפייסבוק שלו: "אני מצטער אם דבריי הובנו שלא כהלכה. בשום אופן לא ביקשתי להשוות את סבלן של משפחות שכולות, סבל שאותו אני מכיר היטב, למצבם של הורים אחרים השרויים במצוקה. אין השוואה ולא יכול להיות השוואה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד