בע"ה ל' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הקבוצה הערבית דרשה וטקס יום השואה בוטל

בעקבות דרישת "בני סכנין" בוטל טקס יום השואה. מנהלת הליגות: "לא לפגוע ברגשות"

  • כ"ז ניסן תשע"ז - 17:03 23/04/2017
גודל: א א א
צילום אילוסטרציה: zeevveez from Jerusalem, Israel
צילום אילוסטרציה: zeevveez from Jerusalem, Israel

טקס לרגל יום השואה שהיה אמור להתקיים בתחילת משחק כדורגל שנערך במוצאי השבת בין קבוצת הפועל באר שבע לקבוצת בני סכנין, בוטל בעקבות דרישת הקבוצה הערבית.

הטקס היה אמור להתקיים במקביל לטקסים דומים בפתח משחקי הכדורגל במוצאי השבת וביום שני, וזאת לאחר שלקראת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, החליטו במנהלת הליגות בכדורגל לקיים טקסי הוקרה בשיתוף עם עמותת אביב המסייעת לניצולי שואה.

אולם קבוצת בני סכנין שאירחה את המשחק מול באר שבע דרשה לבטל את הטקס בשל הפגיעה שבטקס זכרון לשואה באוהדי הקבוצה וחלק מחבריה.

במנהלת הליגות אישרו את הבקשה של סכנין, ומסרו בתגובה: "מתוך רצון להמנע מפגיעה אפשרית ברגשות המעורבים בטקס ולאחר התייעצות עם הנהלת בני סכנין והנהלת עמותת אביב, הוחלט כי כחלופה לעליית השחקנים עם האלמנטים הקשורים לטקס, כל המידע הקשור בפעילות ובדרכי התרומה לעמותת אביב יוקרן על גבי השילוט האלקטרוני".

'דו קיום' במשבר

בתוך כך, אתמול התעוררה סערה לאחר שבבית הספר ה'דו לשוני' בירושלים הדוגל בדו קיום ומשלב יהודים וערבים, הודיעו תלמידים ערבים כי יחרימו את טקס יום השואה ביום השני, וזאת בשל כך שהוא יוצא במקביל לחג מוסלמי המציין את יום עליית מוחמד לשמיים על פי אמונתם.

בדיווח שהובא בערוץ 10 נאמר כי בתחילת השנה נקבע יום שני, יום הושאה, כיום חופשה בשל החג המוסלמי, אולם לאחרונה נזכרו בבית הספר כי מדובר ביום השואה והעבירו את החופשה ליום א'. בתגובה הודיעו חלק מההורים והתלמידים הערבים כי יחרימו את טקס יום השואה.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד