בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הקצינים מצהירים: "היה הצדקה לירי של אזריה"

קצינים הגישו תצהיר לפני עדות במשפטו של הלוחם שחיסל מחבל. "התנהלות שמחסלת כל אפשרות להליך שיפוט נקי"

  • י"ח אב תשע"ו - 22:09 22/08/2016
גודל: א א א

לבית המשפט הצבאי הוגשו היום התצהירים על עדויותיהם הצופיות של הקצינים הבכירים הצפויים להעיד במשפטו של הלוחם אלאור אזריה המואשם שהריגת מחבל בחברון.

"העובדה שהמחבל זז והיה יכול להגיע להפעלת מטען, לצד העובדה שהיו שני מחבלים בזירה מהווים עילה מעבר לספק סביר על קיומה של סכנה שמצדיקה פתיחה באש", כתב בצהיר תת אלוף במילואים שמואל בן זכאי. "כשבוחנים את מבחן הסבירות הרי שהיה יסוד מקצועי לבצע ירי לנטרול המחבל". עוד נכתב בתקציר שפורסם בערוץ 2, כי "חיילים מסכנים את עצמם, את הצוותים רפואיים וחיילים אחרים. הנחיית המג"ד ממשיכה את הכשל הפיקודי. אין ואסור לפנות מחבלים מבלי זיכוי חבלני".

רוצה להישאר מעודכן? הכותרות החשובות מידי שבוע אצלך במייל!הירשם עכשיו!

עוד הוסיף בן זכאי ומתח ביקורת חריפה על שר הבטחון דאז בוגי יעלון. "האם יעלה על הדעת שהחייל ידע שהוא הולך לדין משמעתי ולאחר מכן יתבטא שר הביטחון, רמטכ"ל ודובר צה"ל בעניין זה? בהתבטאויות כמו 'החייל סרח, החייל התבהם'? הדברים בעיני מזעזעים. לא זו אף זו, מדובר בפעילות שמחבלת ומחסלת כל אפשרות להליך שיפוט נקי".

"ההתנהלות לאחר התחקיר של דרג הפיקוד הבכיר, כולל האשמתו הפומבית של הלוחם ברמיזות ובצורה ישירה היא שערורייה מקצועית וערכית", טען. "הייתה כאן פגיעה חמורה בהיגיון של בסיס החוק. דבר שהשלכותיו הן לא פחות מבעלות סיכון לחיי אדם בעתיד".

האלוף במילואים עוזי דיין כתב בצהיר שהגיש, כי "הפיקוד על האירוע וניהול הזירה היה לקוי".

"אין לערב את מצ"ח בחקירת אירועים מבצעיים", כתב דיין. "אין להם את הניסיון הדרוש לכך. אני מציע לבית המשפט להתעלם מכל האמירות השופטות שנשמעו ומכל לחץ ציבורי. לתוצאות המשפט יש משמעויות לכלל הלוחמים והציבור הרחב".

האלוף במילואים דן ביטון תקף גם הוא את התנהלות האירוע. "היה מחדל פיקודי מהמח"ט, המג"ד והמ"פ. לדעתי המ"פ נכנס לטראומה מעצם הירי. התיק מהווה קו שבר. הכרעה לא נכונה תוביל לכך שאף חייל לא יוכל בסופו של דבר לבצע ירי מציל חיים שמו שביצע החייל".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד