בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הרוגים ופצועים בפיגועי דריסה, דקירה וירי בירושלים

שלושה הרוגים ועשרים ושלושה פצועים (ג') בארבעה פיגועים בירושלים וברעננה

  • ל' תשרי תשע"ו - 10:15 13/10/2015
גודל: א א א
אמון הנציב, היום (איטה פיקו TPS)
אמון הנציב, היום (איטה פיקו TPS)

שלושה יהודים נרצחו ולפחות שישה עשר נפצעו בשני פיגועים שונים בירושלים.

שני ערבים, אחד מהם כנראה עובד עיריית ירושלים, עלו על אוטובוס ברחוב עולי הגרדום בשכונת ארמון הנציב בירושלים והחלו במסע דקירות וירי. שישה עשר נפגעים, נוסע אחד נהג, חמישה נפצעו באורח קשה ואנוש ועשרה נוספים נפצעו בדרגות פציעה שונות. במד"א ירושלים הוכרז על אירוע רב נפגעים. במרכז הרפואי שערי צדק מת פצעיו אחד הפצועים.

הרוג ופצועים ברחוב מלכי ישראל (הלל מאיר TPS)

הרוג ופצועים אנוש וקשה בפיגוע ירי ודקירה בארמון הנציב (איטה פיקו TPS)

על פי הדיווח, שני ערבים נכנסו לתחוך אוטובוס אגד קו 78, אחד החל לדקור את הנוסעים והשני פתח בירי לעברם. שוטרים שהגיעו למקום ניסו לפרוץ אך המחבלים מנעו מהם. השוטרים ביצעו ירי לעבר המחבלים ונטרלו אותם. אקדחו של המחבל נתפס.

פאראמדיק מד"א אהרון אדלר שהגיע לזירת הפיגוע בארמון הנציב:" עם הגעתנו לזירת האירוע שררה במקום המולה רבה ונשמעו רעשי ירי, מיד נכנסתי לתוך האוטובוס על מנת להתחיל לחלץ ולעניק טיפול רפואי לנפגעים. יחד עם כוחות גדולים של מד"א שהגיעו תוך דקות למקום ביצענו סריקה ראשונית והענקנו טיפול מציל חיים לנפגעים, ביצעתי פעולות החייאה בגבר כבן 45 במצב אנוש עם פצעי ירי בפלג גופו העליון ופיניתי אותו לבית החולים שערי צדק תוך כדי פעולות החייאה שם הרופאים המשיכו להאבק כל חייו".

מלכי ישראל, היום (עמוס בן גרשום, לע"מ)

| הרוג ופצועים בפיגוע בשכונת גאולה

מיד לאחר מכן דווח על פיגוע דריסה ברחוב מלכי ישראל, פינת מתתיהו בעיר. ערבי התנגש עם רכבו בשלושה יהודים שעמדו בתחנת אוטובוס ומיד לאחר מכן יצא מרכבו וניסה לדקור עוברים ושבים.

ארבעה פצועים אנוש וקשה בפיגוע במלכי ישראל. (הלל מאיר TPS)

האוטובוס שנפגע בארמון הנציב (TPS)

שני הרוגיםב פיגוע בארמון הנציב (דוברות זק"א)

חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשלושה פצועים מדריסה ודקירה. שניים אחד במצב אנוש, שניים קשה ואחד במצב קל. המחבל נורה ונוטרל. זמן קצר לאחר מכן נאלצו במד
לקבוע את מותו של אחד הנפגעים.

מבצע הפיגוע הוא ערבי ממזרח ירושלים, עובד חברת בזק. את הפיגוע הוא ביצע בעזרת רכב בזק. "בדקות אלו נודע לנו כי עובד בזק היה אחראי לפיגעו בירושלים הבוקר ברחוב מלכי ישראל" נמסר היום מחברת בזק. "בשלב זה אין בידינו את כל הפרטים, אך ברור כי מדובר באירוע קשה. חברת בזק, על כל עובדיה, מביעה שאט נפש מהמעשה השפל. אנו נמשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות, וליבנו עם הנפגעים באירוע ובני משפחתם".

הלויית הקדוש רבי ישעיהו קרישבסקי הי"ד שנרצח הבוקר בפיגוע במלכי ישראל תצא בשעה 14:00 מבית הכנסת פינסק קרלין שכונת בית ישראל.

| חמישה פצועים בשני פיגועים ברעננה

סמוך לשעה 9:00 התנפל ערבי על אזרח שעמד בתחנת אוטובוס ברחוב האחוזה 98 ברעננה ודקר אותו בצווארו. עוברי אורח השתלטו על המחבל והכו אותו. הפצוע פונה באורח קל לטיפול רפואי והמחבל נפצע באורח קל עד בינוני ופונה אף הוא לטיפול.

חמישה פצועים בשני פיגועים שונים ברעננה

לאחר כחצי שעה דווח על פיגוע נוסף ברחוב אחוזה ברעננה, רחוב ראשי בעיר. שניים נפגעו באורח בינוני עד קשה וקל.

בשני הפיגועים, אזרחים השתלטו על המחבלים והכו אותם באמצעות קרשים ואבנים, ונטרלו אותם עד הגעת השוטרים. בסמוך למחלף ענבה נתפס רכב החשוד שהוביל את המחבלים מרעננה.

שני פצועים פונו לטיפול במרכז הרפואי בלינסון בפתח תקווה. יחד איתם הועבר גם המחבל לטיפול בבלינסון כשהוא במצב קשה.

הרוג ופצועים בפיגוע הדריסה במלכי ישראל (הלל מאיר, TPS)

תגובות (9) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד