בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השב"כ - גוף ביטחוני או מגן ה"דמוקרטיה"?

נשיא המדינה שיבח את פועלם של אנשי השב"כ במלחמה ב"אויבים מבית". "בידכם ההגנה על חיי אזרחי ישראל, וחשוב לא פחות, הקרב על הדמוקרטיה" אמר הנשיא

  • מערכת הקול-היהודי
  • ט"ז אייר תשע"ו - 13:41 24/05/2016
גודל: א א א
רובי ריבלין (לעמ)
רובי ריבלין (לעמ)

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, העניק היום (שלישי) לראשונה תעודות הצטיינות לעובדים מצטיינים בשירות הביטחון הכללי. התעודות הוענקו לחמישה עשר מהם.

בדברים שאמר הנשיא הוא התייחס באופן ניכר ביותר לקיומה ולמעשיה של המחלקה היהודית בשב"כ. מחלקה אשר בשנה האחרונה נשמעו מעלליה למרחקים בעקבות "פרשת העינויים".

"אני לא מכיר אף גוף במדינת ישראל, אפילו בתוך מערכת הביטחון עצמה, שהמשימה שלו מורכבת ורגישה כל כך כמו זו של שירות הביטחון הכללי" אמר הנשיא. "אתם אנשי השירות נקראים להגן על המדינה לא רק מן האויבים שבחוץ, אלא גם מן האויבים שמבית. ובבית קשה הרבה יותר להבדיל בין אויב, לאזרח, לידיד. בידיכם מופקדת השמירה על הנכסים היקרים ביותר שלנו: ההגנה על חיי אזרחי ישראל, וחשוב לא פחות, הקרב על הדמוקרטיה".

"הקרב על דמוקרטיה". מעצר יהודים. אילוסטרציה (יהודה פרל)

"זוהי משימה סיזיפית, קשה. פעמים רבות גם כפוית טובה. לא אחת, ובמיוחד בשנה האחרונה, נאלץ השב"כ לעמוד בפני מתקפות שמבקשות להכפיש את השב"כ ומשרתיו. ברגעים כאלה, המקצועיות שלכם, היושרה שלכם, היא זו שעומדת לכם כחומה בצורה. על כולנו לזכור: שירות הביטחון הכללי הוא מבסיסי קיומנו. אנשי השירות פועלים בשליחות עם ישראל כולו. מימין ומשמאל. לא נרשה לאף אחד להשפיל ולתקוף את שירות הביטחון הכללי ואנשיו, מי שפוגע בשירות הביטחון הכללי פוגע בביטחונה של מדינת ישראל".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד