בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חגיגת הבר מצווה נהרסה בגלל שיחת שב"כ

ארגון חוננו הגיש תלונה למרחב דוד לפיה עיכוב שבוצע לכאורה בניגוד לחוק עבור שיחת שב"כ, הרס בר מצוה משפחתית בירושלים. עו"ד מנשה יאדו מחוננו : "על אף צרכיה 'הביטחוניים' מדינת ישראל היא עדיין מדינת חוק"

  • יח"צ
  • י"ב תשרי תשע"ז - 10:12 14/10/2016
גודל: א א א

בר מצוה משפחתית בירושלים נהרסה בעקבות החלטה של שוטר לעכב את אחד מבני המשפחה לשיחת אזהרה בידי רכז שב"כ, וזאת לכאורה בניגוד לחוק, כך עולה מפניה של עו"ד מנשה יאדו מהמחלקה האזרחית בארגון חוננו, למפקד מרחב דוד במשטרה.

על פי המכתב, לפני כשבועיים הגיע הצעיר יחד עם אביו ושני אחיו, אחד מהם חגג בר מצוה באותו היום, לכניסה להר הבית. הצעיר לא ביקש לעלות להר הבית משום שידע כי הוא מורחק מההר, אולם לדבריו, השוטר המוצב בכניסה להר קרא לו והודיע לו כי הוא מאשר לו לעלות היום להר הבית, ולכן הוא מבקש שהוא יכנס לעמדת הבידוק. כאשר ניגש הצעיר לעמדת הבידוק הודיע לו השוטר כי הוא מעוכב למרחב דוד לצורך חקירה.

הצעיר נלקח לתחנת המשטרה אולם שם לא נחקר אלא עבר שיחת שב"כ בה רכז שב"כ אמר לו כי פעילותו כיום בנושא הר הבית אמנם חוקית, אולם בשב"כ דורשים שלא יפעל בניגוד לחוק. לאחר השיחה הוא שוחרר, אולם אירוע בר המצווה נפגע שכן בני המשפחה נאלצו לעסוק בשחרורו של בנם ובירור אודות סיבת עיכובו לחקירה במקום לחגוג את בר המצוה בהר הבית ובעיר העתיקה כמתוכנן.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

עו"ד יאדו מבהיר במכתב כי לשוטר לא היתה כל סמכות חוקית לעכב את הצעיר עבור שיחת שב"כ. "מרשי היה עם בני משפחתו בחגיגת בר מצוה ולמעשה "נחטף" במרמה ע"י השוטר לשיחת שב"כ", כתב עו"ד יאדו.

"על אף צרכיה 'הביטחוניים' מדינת ישראל היא עדיין מדינת חוק", הוסיף עו"ד יאדו. "לא יתכן כי אדם ייחטף במרמה ע"י שוטר לשיחת שב"כ כשאביו ואחיו לא יודעים על שום מה ולמה, ובתזמון שהוחלט באקראי על ידי השוטר בלי שום התחשבות בכך שאותו שוטר הרס לכל בני המשפחה את אירוע בר המצוה של האח", כתב עו"ד יאדו ודרש לדעת האם במרחב דוד מעניקים גיבוי לשוטר ובאיזו סמכות ביצע השוטר את העיכוב לצורך שיחת השב"כ.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד