בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"חוקי להטריד מבקרים יהודים – אסור להתלונן"

כך קבעה אתמול (ב') שופטת בית משפט השלום בירושלים לגבי התנהלות יהודים בהר הבית, וזכתה לתשואות ברשתות ערביות. "קריאות לעבר מתפללים יהודים אינה עבירה, אך קריאה לשוטרים שיעצרו בני דת אחרת הינה בגדר עבירה"

  • כ' תמוז תשע"ה - 16:24 07/07/2015
גודל: א א א
נשים ערביות מטרידות יהודים בהר הבית
נשים ערביות מטרידות יהודים בהר הבית

ברשתות הערביות חוגגים על החלטה חדשה שניתנה אתמול (שני) על ידי השופטת ג'ויה סקפה שפירא, שופטת בית משפט השלום בירושלים, בנוגע לתנאי הגבלה של מתפללים יהודים בהר הבית.

החלטת השופטת ניתנה במהלך דיון בנוגע לעניינו של מבקר יהודי שסייר בהר הבית ונתקל בקבוצת ערביות שהחלו לצעוק לעברו ולעבר חבריו 'אללה אכבר' וקריאות נוספות. היהודי ביקש מהשוטרים שליוו אותו שידרשו מאותן הנשים לחדול ממעשיהן. בנוסף, הודיע המבקר היהודי שאינו מוכן להמשיך בסיור עד שהשוטרים יעצרו את הנשים המפריעות.

לדברי השופטת שפירא "קריאת 'אללה אכבר' לעבר מתפללים יהודים בהר הבית אינה עבירה פלילית, אף אם הקריאות אינן ערבות לאוזנו של העורר. אך התנהגותו של העורר אשר במעשיו עורר מהומה, יש בהן כדי להפר את הסדר הציבורי באזור בו קיימת רגישות דתית ובטחונית גבוהה כמו שטח הר הבית, במיוחד בימים אלה".

עוד קובעת השופטת שפירא, כי "אמנם אי השלמת סיור בהר הבית אינה בגדר עבירה, אך אי הישמעות לשוטרים, קריאה לשוטרים שיעצרו מתפללים או מבקרים בני דת אחרת, והמהומה שקמה בעקבות כך, יש בהן כדי להפר את הסדר הציבורי, והינן בגדר עבירה".

כאמור, פסק דינה של השופטת שפירא עורר תשואות רבות במגזר הערבי, וההחלטה מתפרסמת אצלם בגאווה רבה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד