בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חמאס הפקות: "כך ניצחנו את ישראל"

הסרט, תיעודי המשלב משחק ואנימציה, מציג את גבורת לוחמי חמאס לצד חולשת צה"ל

  • ח' אלול תשע"ה - 11:33 23/08/2015
גודל: א א א
מתוך הסרט של חמאס
מתוך הסרט של חמאס

במקביל לאימונים הקרביים לקראת המערכה הנוספת מול ישראל, עובדים במרץ בארגון הטרור חמאס על הלוחמה הפסיכולוגית עבור לוחמי הארגון וכנגד לוחמי צה"ל.

ערץ הטלוויזיה של חמאס 'אל-אקצא' הפיק לאחרונה סרט תיעודי המשלב משחק ואנימציה, באורך של 55 דקות, ומטרתו להמחיש כביכול את ניצחון חמאס במבצע 'צוק איתן'. הסרט, 'מארבי מוות', משלב כאמור, עדויות של לוחמי עז אדין אל קסאם לצד תיאור המקרים על ידי שחקנים. ההפקה, יש לציין, נראית מושקעת למדי.

עיקרו של הסרט מתבסס על פעילות המחבלים מתוך מנהרות, מהם יצאו כביכול הלוחמים והטמינו מטענים סמוך לטנקים צה"ליים, ירו בחיילים וניהלו לחימה שכללה מארבים בתוך שטח בנוי. הסרט לאורכו מציג את מחבלים החמאס כגיבורים הדבקים במטרה למרות הקשיים, מוכנים להתמסר ולמות למען הניצחון בקרב ומסרבים לסגת חרף הפקודות ועל אף סכנת המוות.

כמו כן, הלוחמים מציינים כל הזמן שהם עושים זאת "למען אללה" ומתפללים אליו לאורך הסרט, במהלכו נהרגים מספר לוחמים, דבר הממחיש כביכול את גבורתם. גם ברגע מותם, מביעים הלוחמים גבורה ואמונה ב"אללה" ובמוחמד.

השחקנים המגלמים את חיילי צה"ל, דוברים עברית, ולאורך הסרט מביעים את פחדם ומבקשים לעזוב את המערכה. בנוסף, חיילי צה"ל מוצגים ככאלו המבצעים ירי ללא אבטחה לעבר אוכלוסייה אזרחית. במהלך הסרט מוקרנות עדויות אותנטיות של חיילים המתורגמות לערבית.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד