בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"ככה לא יורה חייל שרוצה להרוג"

בבית הדין הצבאי ביפו התחדש היום (ג') הדיון בעניין החייל אלאור אזריה. לדוכן העדים עלה שמואל זכאי, תת-אלוף במיל' שהעיד מטעם ההגנה

  • כ"ד אלול תשע"ו - 11:49 27/09/2016
גודל: א א א
פעילים מחוץ לבית הדין ()
פעילים מחוץ לבית הדין ()

בבית הדין הצבאי ביפו התחדש היום (שלישי) הדיון בעניינו של החייל אלאור אזריה שירה במחבל בחברון.על דוכן העדים מטעם ההגנה עלה היום תת-אלוף במיל'שמואל זכאי, לשעבר מפקד אוגדת עזה. בהמשך היום יעיד מטעם התביעה פסיכיאטר ששוחח עם החייל לאחר האירוע.

במהלך עדותו אמר: "בחוות דעתי אני מניח שהוא חשש ממטען. אני מבין את ההבדל בין חשש ממטען לבין זיהוי ודאי של מטען". "ראיתי את הסרטון - ככה לא יורה אדם שיורה כדי להרוג".

בהמשך הוסיף זכאי: "אני לא מכיר אף אחד מהמשתתפים באירוע, ולא מכיר את הנאשם חוץ מזה שהוא אוהד בית"ר ירושלים כמו שגם אני אוהד בית"ר ירושלים" אמר והוסיף: "האופן שבו תועד אזריה בסרטונים יורה במחבל, לי זה היה ברור שהוא היה מצוי תחת סכנה".

"ראיתי בימי חיי אנשים שיורים כדי להרוג מתוך רצון להרוג, ולשמחתי הרבה כל האנשים האלה הם אינם חיילי צה"ל. ואני ראיתי בימי חיי ירי על מנת להסיר איום - ככה לא יורה אדם שיורה כדי להרוג בתוך מטרת הרג. מי שרוצה להרוג למטרת הרג יורה למרכז מסה ויותר מכדור אחד". לאחר מכן, פירט את דעתו ואמר:"רואים בסרטון שהלוחם מסתכל למחבל, דורך את הנשק בזהירות, יורה רק כדור אחד לראש, ונסוג מיד אחורה, זאת עדות של יותר מאלף עדים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד