בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"כל תלמיד תיכון יכול להשיג נשק"

דיון בוועדת הפנים בעניין הפשיעה הערבית חשף מספר נתונים מדאיגים על אחוזי הפשיעה הגדולים של החברה הערבית המרכיבה רק 20% מהאוכלוסייה

  • אברהם שפירא
  • י"ט אב תשע"ה - 13:30 04/08/2015
גודל: א א א
נשק שנתפס בנצרת. ארכיון (דובר המשטרה)
נשק שנתפס בנצרת. ארכיון (דובר המשטרה)

בדיון בוועדת הפנים בנוגע לפשיעה בקרב ערבים בישראל, אמר השר גלעד ארדן כי ישנו פער של כ-20% בין הפענוח של מקרי הרצח בקרב היהודים לפינוח בקרב הציבור הערבי.

"אנחנו מודאגים מאחוזי הפשיעה הגבוהים וכמויות הנשק המסתובב" אמר ח"כ מסעוד גנאים (הרשימה הערבית המשותפת). "יש בעיית אמון בין התושבים הערבים למשטרה כי האזרח הערבי נתפס בעיניה כאזרח ביטחוני והאזרח תופס את המשטרה כמתערבת רק בביטחון. ככל שתעסוק בפשיעה מכל הסוגים יגבר האמון".

כמאל ריאן, ראש מועצת כפר ברא אמר בדיון כי "אם החברה הערבית לא תראה בזה דבר הקודם לאל אקצה היא תשלם מחיר. אם ישראל לא תראה בזה נושא יותר קיומי מאירן גם היא תשלם מחיר. המצב חצה את הקווים האדומים. מאז אוקטובר 2000 נרצחו 1078 אנשים. זו מלחמה. בחודש האחרון שמונה אנשים. 68% מהמעורבים ברציחות הם ערבים. אין לנו צבא אחר, ממי נבקש ביטחון אישי אם לא מהמשטרה?".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה הערבית המשותפת) אמר כי "אין נושא המדאיג יותר את הציבור הערבי מהפשיעה והנשק. יש שוק כלי נשק עם מחירון אפילו למג וטיל לאו וכל תלמיד תיכון יכול להשיג נשק בקלות".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד