בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לא אחתום על דבר כנגד ההלכה"

הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף, התבטא בחריפות כנגד חוק הגיור שלדעתו פרץ גדר בהלכה בהיתר לרבני הערים לגייר. "אני לא חותם ולא מאשר דבר כנגד ההלכה"

  • אברהם שפירא
  • ל' שבט תשע"ה - 18:57 19/02/2015
גודל: א א א
הרב יצחק יוסף (שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0)
הרב יצחק יוסף (שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0)

בקלטת שפורסמה ב'כיכר השבת' נשמע הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף כשהוא תוקף את הרב אריה שטרן, רבה האשכנזי של ירושלים והרב סתיו על רקע חוק הגיור שלדבריו הוביל לעקיפה על סמכויותיו ונתן לרבני ערים לגייר ללא אישורו של הרב יוסף.

"הלכו ועשו חוק שרבני ערים יכולים לגייר, ואז עקפו אותי" אמר הרב יוסף. "הרב הראשי של ירושלים יכול לגייר, הרב הראשי של שוהם יכול לגייר - הם גיירו כבר כמה אנשים בערד, הסמכות של הרב הראשי לעצור את זה. נתתי הוראה ליו"ר מערך הגיור שכל הגיורים שהם עושים עכשיו אני לא חותם עליהם, אני לא מאשר, אני לא אחתום על דבר שהוא נגד ההלכה".

הדברים נאמרו במסגרת שיעור תורה של הרב יוסף. קודם לכן בשיעור אמר הרב: "נפגשתי עם הרב הראשי של ירושלים, מה הוא אומר לי? 'לא צריכים לקיים את התורה, הגרים, ולקבל את כל השבת. צריכים לשמור את השבת במידה מסוימת'. מה הפירוש? לעשות קידוש ואחר כך ללכת לים, העיקר שיעשה קידוש".

"אמרתי לו 'מאיפה כבודו ממציא את זה?', הוא רב ראשי של ירושלים, הוא רב שלהם, מאיפה אתה ממציא את זה? לא צריך לקיים את כל השבת כולה? את כל המצוות כולן? איפה זה כתוב, קבלת מצוות זה חלק מעיקרי היהדות".

"מאיפה אתה ממציא, הוא אמר 'שיהיה מסורתי, זו הכוונה. שיהיה מסורתי', אתה מגלה פנים בתורה שלא כהלכה" אמר הרב יוסף.

מי שיזם את החוק, ח"כ אלעזר שטרן ממפלגת 'יש עתיד', תקף את הרב יוסף וקרא לו להתפטר כיוון שהוא אינו יכול לתקוף את החלטותיה של המדינה גם כשהן סותרות את דעת התורה. "באם אינו רוצה ואינו יכול מכל סיבה שהיא למלא אחר חוקי המדינה והחלטות ממשלתה יש בפניו רק ברירה אחת" כתב שטרן, "להתפטר.הרב הראשי שוכח שמקור סמכותו הינו אך ורק החלטותיה של כנסת ישראל וממשלת ישראל".

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד