בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לגבש נהלים שימנעו הישנות מקרים דומים בעתיד"

יו"ר וועדת חוץ וביטחון ח"כ יריב לוין שיגר מכתב דחוף לשר לביטחון פנים בו הוא קורא לו לבדוק את אירוע הפרובוקציה המשטרתית בכוכב השחר ולגבש נהלים שימנעו מקרים דומים בעתיד

  • ט' אייר תשע"ה - 20:09 28/04/2015
גודל: א א א

הביקורת על פעילות משטרת מחוז ש"י בכוכב השחר מגיעה לכנסת. יו"ר וועדת חוץ וביטחון ח"כ יריב לוין שיגר אמש (ב') מכתב חריף ובו הוא דורש מהשר לביטחון פנים לגבש נהלים שימנעו פעולה דומה בעתיד.

בפעילות היזומה במסגרתה הגיעו ערבים ובלש משטרה מחופש לערבי לאזור כוכב השחר במטרה לגרום לתושבים לסלקם מהמקום, נעצרו חמישה תושבים שחלקם עדיין במעצר. לטענת המשטרה החבורה תקפה את הערבים והבלש, אולם עורכי הדין דוד הלוי ועדי קידר המייצגים את העצורים מטעם ארגון חוננו אומרים כי בסרטון שצולם בידי המשטרה נראה כי חמשת העצורים לא השתתפו בתקיפה, ולפי הסברם הגיעו למקום לבדוק את התקרבות הערבים החשודים מתוך חשש שמדובר בגניבת עדר צאן של גבעה סמוכה.

בעקבות הפרובוקציה והביקורת הציבורית פנה אמש ח"כ יריב לוין לשר לביטחון פנים. "הובא לידיעתי כי ביום הזיכרון לשואה ולגבורה התרחש אירוע חריג בשכונת מעלה שלמה בישוב כוכב השחר", כתב לוין ביחס להפעלת המסתערבים כנגד התושבים. "פעילות משטרתית מן הסוג הזה בסמוך ליישובים עלולה ליצור בלבול, לסכן את חיי השוטרים ותושבי האיזור ולהביא חלילה לטעות בזיהוי", הוסיף לוין ודרש גיבוש נהלים ברורים בנושא. "אבקש את התערבותך על מנת לבדוק את פרטי המקרה, לגבש נהלים ברורים ולהפיק לקחים על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".

המחאה בעקבות האירוע הולכת ומתרחבת לאחר שמזכירות הישוב כוכב השחר הודיעה על הקפאת הקשרים עם המשטרה וכ-200 מתושבי הישוב ערכו הפגנה מול משטרת בנימין.

בנוסף שיגר נתן אנגלסמן, חבר מליאת מועצת בנימין וחבר בוועדת הביטחון שלה, המוכר גם כחבר מרכז ליכוד פעיל, פנייה דחופה לחברי הכנסת יריב לוין, יולי אדלשטיין, מירי רגב וזאב אלקין, ובה בקשה לבדיקה דחופה של פעילות המשטרה.

"כחבר במליאת המועצה האזורית וחבר ועדת הביטחון שלה, אני רואה בפעילויות מעין אלו פגיעה קשה וחמורה בביטחון תושבי המועצה, כמו גם סיכון מיותר של חיי השוטרים והערבים שנוצלו על ידם", כתב אנגלסמן לחברי הכנסת. "תמהני כיצד פעולות שוטרים אלו עולות בקנה אחד עם ההנחיות שנתנו על ידי השר לביטחון פנים, לאחר הביקורת שנשמעה בעקבות אירוע דומה ליד היישוב סוסיא בהר חברון, על פיהן פעולות מעין אלו לא יישנו?".

אנגלסמן מבקש מהח"כים לערוך "בדיקה מקיפה ודחופה, שכן במקרה ח"ו של חדירת אמת ליישוב התושבים לא ידעו האם מדובר בפרובוקציה משטרתית או בחדירת אמת, דבר אשר יסכן חיים".

אנגלסמן מציין כי "בחודשים האחרונים אנו עדים לגל של ניסיונות גניבת עדרי צאן של יהודים מישובים רבים במטה בנימין. בנקל יכול היה להתרחש אסון ופגיעה הדדית של תושבים ושוטרים אלו באלו, שכן אירוע כזה יכול להידרדר בקלות לטעות בזיהוי וח"ו לאסון", הדגיש אנגלסמן והוסיף כי "זאת בנוסף לסכנה הביטחונית הטמונה בהתקרבות ערבים לשכונה ולמקום אשר אינם מגיעים אליו ביום יום".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד