בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לקוחות בירושלים לא רוצים פועלים ערבים"

ישראל פלדמן, קבלן בניה ושיפוצים באזור ירושלים, מספר כי הפסיק להעסיק פועלים ערבים מסיבה כלכלית ומוסיף "התקשרו אלי קבלנים וביקשו שאפנה אליהם יהודים שמחפשים עבודה"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ו חשון תשע"ה - 22:02 19/11/2014
גודל: א א א
פועל יהודי (ארכיון)
פועל יהודי (ארכיון)

מאז הטבח אתמול אותו ביצעו שני ערבים שעל פי הפרסומים הועסקו בקרבת מקום, עוד ועוד בעלי עסקים שונים מחליטים לפטר את עובדיהם הערבים ותחתם מתחילים בהעסקת אחיהם היהודים. יחד איתם, גם לקוחות רבים מקפידים על פרנסת יהודים דווקא.

ישראל פלדמן, קבלן העוסק למעלה מחמש שנים בתחום עבודות בניה ושיפוצים באזור ירושלים, החליט להשהות את העסקתם של עובדיו הערבים, לא בשל אידיאל כזה או אחר, אלא משיקול כלכלי. לדבריו, לקוחות באזור ירושלים לא מוכנים להעסיק עובדים ערבים.

"אתמול נסעתי ברכב עם שלושה מהפועלים שלי", מספר פלדמן בשיחה עם הקול היהודי. "אחד מהם עובד איתי כבר שלוש שנים, חבר טוב. שמעתי ברדיו שמדברים על הטבח בהר נוף ואמרתי להם שאני לא יכול לעבוד איתם היום, שירדו מהרכב. הם דווקא הבינו ולא התווכחו".

אז, עשה זאת פלדמן מרגש יהודי חם, אך הוא מסביר כי אין לו עניין מיוחד שלא להעסיק ערבים. "אין לי משהו נגדם, התקדמתי בזכותם טוב ואני מסתדר איתם. כרגע זה לפי הדרישה של הציבור", אומר פלדמן ומוסיף "הציבור בירושלים לא נותן לי לעבוד עם פועלים ערבים. אין לקוחות בירושלים כמעט שמוכנים עכשיו להעסיק ערבים. זה הדרישה של הציבור ואני צריך להסתדר לפי הלקוחות".

"הפכתי להיות מתווך"

פלדמן טוען, כי הוא מחכה לזמן בו לא תהיה בעיה להעסיק ערבים ויוכל להשיב את הפועלים לכנם. חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, אוסר על פיטור עובד מסוים על רקע מוצאו, ואפשר שזאת הסיבה לכך שפלדמן מספר את סיפורו בצורה שכזו. כך או כך, לאחר שפרסם כי הוא מחפש עובדים יהודים, הטלפונים לא אחרו לבוא. "אנשים מתקשרים אלי בלי הפסקה. מצאתי את רוב העובדים שחיפשתי. חסר לי עוד עובד אחד. אני מחפש רק בעלי מקצוע".

לא רק שמצא פלדמן את העובדים שחיפש, הוא מספר כי מהר מאוד הפך להיות מתווך בין מחפשי עבודה למחפשי עובדים. "התקשרו אלי היום שישה קבלנים ובקשו שאפנה להם יהודים שמחפשים עבודה. גם הם כבר לא יכולים להעסיק ערבים. מחיפוש אחר עובדים הפכתי להיות מתווך".

פלדמן מוסיף ואומר "אני חייב לומר לך שהתפלאתי לשמוע שיש מקצועות שלא ידעתי שהם קיימים בכלל אצל יהודים. אתמול הבאתי רצף יהודי שעשה לי עבודה יפיפיה. כמו שאני לא ידעתי שיש יהודים במקצועות האלה, כך הרבה לא ידעו. חשוב לפרסם את זה".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד