בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לקראת פרסום הדו"ח: בכירי מערכת הביטחון דאז מתגוננים

שר השיכון גלנט: ההכנה למבצע בוצעה באופן רשלני, גנץ ויעלון נכשלו

  • א' אדר תשע"ז - 16:08 27/02/2017
גודל: א א א

ביום שלישי הקרוב יפרסם מבקר המדינה דו"ח בנוגע להכנות למבצע 'צוק איתן' ולטיפול במנהרות חמאס ברצועת עזה. עוד בטרם פורסם הדו"ח, נשמעות תגובות מבכירי מערכת הביטחון דאז, משה (בוגי) יעלון ובני גנץ המביעות אי-הסכמה עם ממצאי הדו"ח.

על פי פרסום ב'ידיעות אחרונות' אמר הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ באירוע סגור כי הוא איננו מקבל את מה שנכתב שם, ואילו יעלון פרסם סרטון תגובה בפייסבוק לצד הכיתוב "יש מי שמדליף ויש מי שנלחם".

בהמשך הפוסט שפרסם יעלון הוא כתב, "בשבוע הקרוב תשמעו רבות על מבצע צוק איתן. מי שעשו פוליטיקה בקבינט בזמן המלחמה, באופן חסר תקדים, ימשיכו לעשות זאת גם השבוע. הם יגידו לכם שהם לא ידעו, שלא אמרו להם, שלא דווחו להם. והשקר הגדול מכולם? שלא היינו ערוכים ושהפסדנו. זה קשקוש".

מנגד, שר השיכון יואב גלנט, שמינויו לרמטכ"ל בוטל לפני המבצע, האשים בטוויטר את גנץ ויעלון וכתב כי הם נהגו ברשלנות ובזלזול בעת ההכנות למבצע, בהססנות בהפעלת הכוח במהלך המבצע, וכעת הם מסתתרים "מתחת לסינר של הקבינט".

לפי הערכות שונות, דו"ח המבקר יכלול ביקורת על תפקודו של גנץ במהלך המבצע, וביקורת על בכירים נוספים במטה-הכללי בעת המבצע. בין היתר, הביקורת תכלול את ראש אמ"ן דאז אביב כוכבי המשמש כיום אלוף פיקוד צפון ומתעתד לכהן כסגן הרמטכ"ל הבא. כמו כן, הדו"ח יכלול ביקורת על ראש הממשלה נתניהו ועל שר הביטחון דאז, בנוגע לתפקוד הקבינט המדיני-ביטחוני בעת המבצע.

ההתגוננות מראש של הרמטכ"ל דאז, לא הסתיימה רק באירוע המדובר. בסוף השבוע האחרון נאם גנץ בכנס של עמותת בוגרי 'חבצלות', תכנית המצוינות של חיל המודיעין, והתייחס למבצע צוק איתן. בין היתר הוא אמר, "בצוק איתן היה מודיעין משובח, מעולה, מונגש, לא תמיד מושלם. אני מוכן ללכת למערכה הבאה עם מודיעין כמו שהיה לנו במערכה הקודמת".

תמלול ישיבות הקבינט מאותה עת מלמד כי הרמטכ"ל התנגד לפעולה קרקעית נרחבת ברצועה, וכי לדעתו סיכון המנהרות הוא סיכון סביר, מה שזכה לביקורת מהשר בנט באותו זמן. כמו כן, ביקורת נמתחה על קריאתו של גנץ באמצע המבצע, ולאחר שהושגה הפסקת-אש זמנית עם חמאס, לתושבי עוטף עזה לחזור לבתיהם.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד