בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מאוכזב מאוד מחוסר הגיבוי של דרג הפיקוד"

עו"ד פלטק: "חייל צריך לראות את העורף של המפקד שלו רק בשדה הקרב. זה עלול לעלות בחיי אדם"

  • י"ט אדר ב תשע"ו - 22:12 29/03/2016
גודל: א א א
עורך הדין אייל פלטק (יהודה פרל)  (יהודה פרל)
עורך הדין אייל פלטק (יהודה פרל) (יהודה פרל)
סכין במצ"ח - הסיקור המלא בקול היהודי

עורך הדין אייל פלטק ליווה כפרקליט עשרות תיקים של חיילים שנחקרו ועמדו למשפט בגין עבירות שונות, לרבות עבירות של מה שנקרא "טוהר הנשק", מה שמעניק משמעות רבה לדברים שלו בהקשר לפרשה הנוכחית של לוחם כפיר שנעצר ונחקר בחשד ל"רצח" של המחבל בפורים. לדברי פלטק, מדובר בפרשה חריגה שהוא לא זוכר כמותה, לא ברמת החשדות והחקירות של החייל ולא ברמת הסערה הציבורית שהתעוררה בעקבות מעצרו.

בשיחה עם הקול היהודי משתף פלטק במידע שהוא קיבל על מה שהתרחש היום בדיון הארכת מעצרו של החייל: "קיבלתי מידע ממה שהיה בדיון, על כך שחוקר מצ"ח הגיע מאוד לא מוכן, לא ידע לענות על שאלות פשוטות ביותר כמו - מי מבין שני המחבלים ששכבו על הקרקע הוא זה שדקר את החייל לפני הירי עליהם? אם המחבל נבדק לשלול המצאות של מטען עליו? ועוד".

לדברי פלטק, החלטת השופט להאריך את מעצרו של החייל ביומיים בלבד בניגוד לעמדת התביעה שדרשה תשעה ימי מעצר נוספים מציבה בעיה קשה עבור התביעה שכן בתוך יומיים תצטרך התביעה להציג בפני השופט ראיות חדשות שמצדיקות את המשך המעצר. "השופט לא השתכנע שנכון להיום יש בידי התביעה הצבאית מספיק ראיות".
את דברי הביקורת הקשים מפנה פלטק דווקא לגורמים הצבאיים: "אני מאוד מאוכזב מחוסר הגיבוי של המפקדים בצה"ל. לא המג"ד, לא המח"ט ולא הדרגים היותר גבוהים. אף אחד, גם לא הרמטכ"ל, לא יודע מה יש בידי מצ"ח כיוון שמצ"ח היא יחידה עצמאית והיא לא יכולה לשתף את צה"ל במה שיש בידיה. אני מצפה ממפקדים בצה"ל לגבות את החייל. כל עוד יש לו את חזקת החפות הייתי מצפה ממפקדיו לגבות אותו. הפעם היחידה שבה חייל יכול לראות את העורף של המפקד שלו זה רק בשדה הקרב כשהוא רץ אחריו, ולא כמו שאנחנו רואים היום שאף אחד לא נותן לו מילה טובה ומגבה אותו וכולם מפנים לו עורף. אני לא שומע את המפקדים הבכירים מדברים על רוח צה"ל ועל הערכים שעומדים בבסיס הפעילות שלנו".

לא שאין לפלטק מה לומר גם על הפוליטקאים, אותם הוא מכנה "רשלנים מאין כמותם", אבל "מהם אני לא מצפה", מסביר פלטק. "אני מצפה מאנשי הצבא שיש להם אחריות כלפי החיילים שלהם. מה יאמרו החברים של אותו חייל מאותה יחידה או מיחידות אחרות שמסתכלים עליו ורואים את חוסר הגיבוי המוחלט כלפיו, מה יקרה מחר באותה סיטואציה כשחייל יעמוד מול מחבל ויהסס לירות, זה יכול לעלות בחיי אדם, למה הוא יהסס? כי אין לו גיבוי. לא למקום הזה אנחנו רוצים להוביל את החיילים שלנו".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד