בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מאות מפגינים במחאה על הפרובוקציה המשטרתית

מול תחנת המשטרה בשער בנימין הפגינו הערב (א') כ-200 מתיישבים במחאה על מעצר חבריהם בכוכב השחר. "מעשה נואל בעיתוי נואל, שעות לאחר רציחתו של שלום שרקי הי"ד"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ז' אייר תשע"ה - 20:10 26/04/2015
גודל: א א א
ההפגנה הערב (צוריאל עמיאור, סוכנות תצפית)
ההפגנה הערב (צוריאל עמיאור, סוכנות תצפית)

למעלה מ-200 איש, תושבי כוכב השחר והסביבה, הפגינו הערב (ראשון) סמוך לתחנת משטרת בנימין במחאה על הפרובוקציה שערכה המשטרה כנגד תושבי הישוב לפני כשבוע וחצי.

"מעשה נואל בעיתוי נואל שעות לאחר רציחתו של שלום שרקי הי"ד ופציעתה של שירה קליין", אמר הערב דובר הישוב כוכב השחר, שמעון הרחמים. "זה לא רק מתחנת בנימין, זה בא מלמעלה במשטרת ישראל. הוגש כתב אישום שטני וזו לא פעולה ראשונה או שניה או שלישית, גם הכאת מתיישבים, שומר של יישוב, הבאת ערבים לנטיעת עצים סמוך ליישובים, והבאת פעולות כאלה מול יישוב שקט נטול מתיחות כמו כוכב השחר. להסית רועה ערבי ולטמון פח למתיישבים, לאחר הבטחות מפורשות של השר לבטחון פנים".

ההפגנה הערב (צוריאל עמיאור, סוכנות תצפית)

רחמים סיים דבריו בתמיהה: "האם המשטרה היתה מעזה לעשות זאת מול כפר מאלכ או כפר ערבי אחר? היו מעזים להתחפש למתיישבים וללכת לעורר פרובוקציה?!".

משה בן דוד, יו"ר מזכירות כוכב השחר סיפר לקהל המפגינים כי למרות קיום שיחה בינו לבין גורמים במשטרה ימים ספורים לפני האירוע וסיכום כי בעיות בשטח ייפתרו בעבודה משותפת, המשטרה בחרה לעורר את הפרובוקציה. בן דוד הזכיר את המקרה הדומה שהתרחש לפני שבועות ספורים בעדי עד וכן את התקרית במכמש בין שומר היישוב לקצין משטרה. בן דוד חתם את דבריו באמירה כי "אם לא נעצור את זה כאן כולנו נהיה למרמס".

עוד בעניין הפרובוקציה המשטרתית בכוכב השחר:
מזכירות כוכב השחר מקפיאה היחסים עם המשטרה
"המשטרה גרמה לליבוי היצרים"

"משטרת ישראל מזיקה לעם ישראל". ההפגנה הערב (צוריאל עמיאור, סוכנות תצפית)

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ אמר: "בעל הבית השתגע. מפעילים כוחות, צלמים, בלשים. לא התעוררנו במכמש נענשנו בכוכב השחר. מי שמסוגל לבוא למתיישבים בפרובוקציה נבזית, שיאזין היטב. השתגעתם. הגיע הזמן שתבינו שרוב הציבור בישראל מוקיר ומכיר את מתיישבי יהודה ושומרון. יש מיעוט קטן בארגוני שמאל קיצוניים. לצערנו כחולי המדים ומפקדיהם עובדים אצלם".

עוד הוסיף סמוטריץ: "נניח על שולחן השר החדש את ההתנהגות הנבזית של המשטרה, ונדרוש לעצור זאת מיד!".

| שוטרים מחופשים לערבים ומארב מתוכנן

ביום רביעי שעבר הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום כנגד חמשת עצורי הפרובוקציה המשטרתית בישוב. החמישה מואשמים בתקיפה ממניע גזעני, ניסיון תקיפה ותקיפה בנסיבות מחמירות, וזאת בטענה שהגיעו לגרש פולש ערבי, למפרע התברר כי זומן למקום בידי המשטרה כאשר לצדו עמדו בלשי משטרה מחופשים לערבים.

האירוע התרחש ביום חמישי לפני כשבוע, כאשר ארבעה ערבים, שאחד מהם התברר כבלש משטרה מחופש לערבי, התקרבו עם עדר צאן לגבעת מעלה שלמה וגבעת הבלאדים סמוך לכוכב השחר. מדובר באזור אליו לא מתקרבים ערבים, ולכן הוזעקו תושבים שהגיעו למקום בכדי לבדוק מדוע נכנס הערבי למקום.

על פי כתב האישום, אחד הנאשמים הגיע על סוס לעבר עדר הצאן ואז הזעיק נוספים. על פי טענת המשטרה, החמישה, יחד עם נוספים, יידו אבנים לעבר הרועים ואחד מהם אף הכה את אחד הרועים במכת אגרוף ממנה נשברה לו אחת משיניו. לאחר מכן יצאו כוחות מהמארב ועצרו את החמישה לאחר שנמלטו מהמקום.

"להלחם באויב, להגן על האוהב". ההפגנה הערב (צוריאל עמיאור, סוכנות תצפית)

התושבים שנעצרו, חלקם בעלי משפחות, הכחישו כי תקפו את הערבי והשוטר, אולם מעצרם הוארך פעם אחר פעם, וכעת מבקשים בפרקליטות המדינה לעצור אותם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

| בעקבות האירוע - מזכירות הישוב ניתקה קשריה עם המשטרה

במזכירות הישוב כוכב השחר ראו בחומרה רבה את האירוע בו יזמה המשטרה פרובוקציה וסכנה ביטחונית. וציינו כי אסתר גאליה הי"ד, חמותו של אחד העצורים, נרצחה בפיגוע במרחק של כ-2 ק"מ ממקום האירוע.

במזכירות הודיעו על הקפאת היחסים עם המשטרה בעקבות האירוע וכן על הפגנת מחאה שיקיימו ביום ראשון בערב מול תחנת המשטרה בשער בנימין.

"מזכירות הישוב מגנה בכל תוקף את התנהלות המשטרה, רואה בחומרה את השימוש הפסול בתחפושת של ערבים כנגד תושבי הישוב, דבר שמהווה סכנה ביטחונית", נכתב בהודעת מזכירות כוכב השחר שהופצה אתמול (ג').

"ביום ה' כ"ח ניסן יזמה המשטרה אירוע במהלכו הובילה רועה צאן ערבי יחד עם בלשי משטרה מחופשים לערבים, בסמוך לגבעת משכנות הרועים ולשכונת מעלה שלמה שליד היישוב כוכב השחר", נכתב בהודעת הישוב.

"במקביל הוצבו כוחות משטרה ויס"מ במארב ועצרו תושבים שהוזעקו למקום, בטענה שתקפו את הערבי והבלשים. נעצרו 5 אנשים. מדובר בפרובוקציה של המשטרה. האירוע חמור במיוחד לאחר שיו"ר המזכירות יזם פגישה עם מפקד התחנה והשוטר הקהילתי על מנת לוודא שאם יש בעיות הם ייפתרו מלכתחילה מתוך הבנה ושיתוף פעולה", הדגישו במזכירות כוכב השחר וציינו כי "הפרובוקציה הנואלת נעשתה פחות מ-12 שעות מהרצח הנתעב של שלום יוחאי שרקי הי"ד ופציעתה של חברתו שירה קליין שתיבדל לחיים ארוכים וביום השואה".

"הפרובוקציה הייתה בניגוד גמור להתחייבות של השר לביטחון פנים בפני מליאת הכנסת שהמשטרה לא תבצע פעולה מסוג זה מול היישוב היהודי. מדובר באזור שקט, לאורך שנים רבות אין עימותים בין תושבי הישוב לאוכלוסיה הכפרית וצורת פעילות המשטרה רק פוגעת ומעכירה את היחסים ומסכנת את תושבי הישוב".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד