בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מאיר אטינגר נעצר לחקירת שב"כ

למרות שהתייצב לחקירה, השב"כ הוציא הודעה דרמטית על מעצרו. "חשוד בפעילות התארגנות יהודית קיצונית"

  • י"ח אב תשע"ה - 20:05 03/08/2015
גודל: א א א
מאיר אטינגר. ארכיון (יהודה פרל)
מאיר אטינגר. ארכיון (יהודה פרל)

בעקבות הלחץ התקשורתי, נעצר היום (שני) מאיר אטינגר לחקירה בשירות הבטחון הכללי ומחר צפוי להתקיים בעניינו דיון בבית משפט השלום בנצרת.

אתמול התקשרו ממשטרת צפת לאטינגר והודיעו לו כי הוא מוזמן לחקירה בשעות אחר הצהרים. בהמשך, אטינגר הודיע לחוקרים כי יאחר מעט ולא יוכל להגיע בזמן לחקירה והודיעו לו כי אין מניעה שהחקירה תדחה למחר. היום, הגיע אטינגר לחקירה בתחנת משטרת צפת, ושם הודיעו לו כי הוא נעצר.

בהמשך, הובא מאיר לביתו כשהוא אזוק, והשוטרים ביצעו חיפוש ברחבי הבית, והחרימו מחשב, פלאפון ומספר מסמכים.

למרות שאטינגר התייצב לחקירה, בחרו בתקשורת השב"כ להוציא הודעה דרמטית. "מאיר אטינגר, אשר הורחק לנוכח מסוכנותו בצו מנהלי למשך שנה מאיו"ש ומירושלים ומתגורר כיום בצפת, נעצר היום בסיוע ימ"ר ש"י והועבר לחקירת שב"כ, זאת במסגרת מעורבותו בפעילותה של התארגנות יהודית קיצונית".

על פי מידע שהגיע לקול היהודי, אטינגר נחקר בחשד להפרת צו אלוף, כאשר על פי החשד הפר את אחד הסעיפים בצו המנהלי שנחתם עבורו על ידי אלוף פיקוד המרכז דאז ניצן אלון, ואלוף פיקוד העורף יואל סטריק.

אטינגר בעבר בראיון לקול היהודי:

אטינגר, נשוי כבן 23 מצפת, התגורר קודם לכן בישוב גבעת רונן (סנה יעקב) שבשומרון, ולאחר שהורחק מיו"ש ומירושלים בצו מנהלי, הועבר להתגורר בצפת. הצו המנהלי אוסר עליו ליצור קשר עם מספר מחבריו וכן אוסר עליו לצאת מפתח ביתו בשעות הערב. כמו כן, אטינגר נאלץ להתייצב פעם בשבוע בתחנת המשטרה ולהודיע להם על כל מעבר דירה. כמו כן, נכתב בצו, כי למשטרה מותר להיכנס לביתו בכל עת שתחפוץ.

עו"ד יובל זמר המייצג את מאיר אטינגר אמר הערב בתגובה למעצרו, כי "התחושה היא כי מדובר במעצר לצורכי יחצנות יותר מאשר לצורכי חקירה ודי אם נציין כי מר אטינגר התייצב מיוזמתו לחקירה אליה זומן כבר ביום שישי האחרון ולבקשתו ובהסכמת היחידה החוקרת נדחתה להיום".

עו"ד זמר הוסיף ואמר: "נראה כי האירועים הקשים של הימים האחרונים הביאו את היחידות הרלוונטיות להשקיע מאמץ רב ביצירת רושם של עשייה ומה יותר טוב מנכדו של הרב כהנא בכדי לספק את רעב ההמונים.אין לי כל ספק כי המעצר המתוקשר יסתיים בקול ענות חלושה וללא כל אישום".

תגובות (23) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד